فناوری های نوین

راه اندازی بزرگترین آزمایشگاه ملی هوش مصنوعی



به گزارش خبرنگار مهر، روح الله دهقانی فیروزآبادی در حاشیه دیدار اخیر هیأت دولت با رهبر انقلاب در گفتگویی اظهار کرد: هوش مصنوعی یکی از موضوعاتی است که در گذشته کمتر مورد توجه بوده و امروز باید خیلی جدی تر از گذشته باید به آن توجه کرد؛ حضرت آقا نیز ۲-۳ مرتبه توجه جدی نسبت به این موضوع داشته اند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با اشاره به اینکه امسال برنامه‌های جدی و متمرکزی در حوزه هوش مصنوعی داریم، افزود: یکی از بزرگترین برنامه‌ها، ایجاد آزمایشگاه ملی هوش مصنوعی در سطح خاورمیانه است که بتواند حداقل هزار نفر از بهترین محققان کشور را جذب و پشتیبانی کند.

دهقانی ادامه داد: این آزمایشگاه با پردازنده‌ها، سیستم‌ها و ابزارهای مورد نیاز در هوش مصنوعی با ویژگی‌های خاص در سطح منطقه تجهیز می‌شود. در معاونت علمی ریاست جمهوری هم ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی راه اندازی شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نخبگان ما مثل سایر حوزه‌ها این توانایی را در حوزه هوش مصنوعی دارند که حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند، گفت: تجربه نشان می‌دهد که بچه‌های ما در حوزه‌های نرم افزاری توانمند تر هستند، شاید در حوزه سخت افزاری کمبود منابع داشته باشیم اما آنجا که با هوش آدم‌ها سر و کار داریم، از آنجا که نخبگان پرتوان و باهوشی داریم، بچه‌های ما اصولاً جلوتر هستند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا