دانش و علم

شرکت‌های دانش بنیان باید برای حل مساله به صنعت متصل شوند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان، مراسم تقدیر از برگزیدگان سرآمد علمی کشور با حضور روح‌اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان، سیدسلمان سید افقهی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، فرشاد سلیمانی معاون توسعه بنیاد، یاسین کیخا سرپرست معاونت سرآمدان بنیاد و رسول محمدقلی دستیار ویژه رئیس بنیاد در امور مستعدان و آینده‌سازان و جمعی دیگر از سرآمدان علمی کشور برگزار شد.

روح‌اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان در بخشی از سخنان خود در این مراسم گفت: ما دین مترقی داریم که قلم علم از نظر آن برتر از خون شهدا است. فرهنگ ایرانی هم غیر از این نیست، تمام گذشتگان ما جایگاه ویژه‌ای برای علما قائل بودند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: نیاز داریم جایزه‌ای در تراز جایزه مصطفی(ص) در کشور داشته باشیم، امیدواریم سال آینده جایزه سرآمدان را ارتقا دهیم و بتوانیم جایزه ای مترقی و در شأن دانشمندان ایرانی برای جامعه علمی ایران داشته باشیم.

دهقانی گفت: بنده باور دارم که شرکت‌های دانش بنیان امروز نتایج تلاش های سال‌های گذشته جامعه علمی کشور است، ما باید مراقب باشیم که زنجیره علمی کشور تضعیف نشود.

وی در ادامه افزود: شرکت های دانش بنیان باید در جهت حل مسائل گام بردارند و به صنعت وصل شوند و بدون شک حمایت هرچه بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان منجر به اعتلای جایگاه ایران زمین در آینده خواهد شد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا