اخبار سایت

ايتنا – جک ساختمانی


—————- رپرتاژ آگهی —————–

جک ساختمانی که به آن جک سقفی نیز می گویند یکی از اصلی ترین تجهیزات در صنعت ساخت و ساز به شمار می آید که وظیفه آن نگهداری سقف به صورت ثابت می باشد؛ این نوع ابزارها در انواع مختلفی تولید می شوند که هر کدام از آن ها قابلیت استفاده در یک ارتفاع را دارند.
در این مقاله قصد داریم که شما را با جک ساختمانی و هر چیزی که مربوط به این دستگاه است آشنا کنیم؛ اگر خواهان این هستید که در این زمینه سطح معلومات خود را بالا ببرید، حتما محتوای زیر را تا انتها مطالعه فرمایید.
 

جک ساختمانی چیست؟

همان طور که در ابتدای مقاله هم به این موضوع اشاره کردیم، جک ساختمانی یا همان جک سقفی یکی از مصالح پر کاربرد در صنعت ساخت و ساز است که با قدرت تحمل بسیار بالایی که دارد می تواند بار سقف را به دوش بکشد؛ این جک ها از اجزاء مختلفی نظیر نری، مادگی و رزوه به تولید می رسند که در ادامه مطلب بیشتر با آن ها آشنا خواهید شد.
   1- نری: نری قسمت فوقانی جک سقفی است که دارای سوراخ های 10 سانتی متری برای تنظیم ارتفاع می باشد که وظیفه دارد فشارهایی که از سقف به دوش می کشد را به زمین منتقل کند.
   2- مادگی: مادگی از دیگر اجزاء تشکیل دهنده جک سقفی است که از لوله هایی با قطر و ضخامت 6 و 2 میلی متری به تولید می رسد و دارای مقاومت و کیفیت بالایی می باشد.
   3- رزوه: رزوه وسیله ای است که از آن برای محکم کردن جک ساختمانی استفاده می شود و باید به گونه ای باشد که هم از سطح کیفی بالایی برخوردار باشد و هم اینکه بار سقف را بتواند به بهترین شکل ممکن تحمل کند.
 

کاربرد جک سقفی

در خصوص کاربرد بتن جک سقفی باید به شما بگوییم که این ابزارها در صنعت ساختمان سازی کاربردهای گسترده و مهمی دارند که کاربرد اصلی آن ها نگهداری سقف به صورت موقتی برای جلوگیری از ریزش آن می باشد.
آن چه در استفاده از این مصالح پرکاربرد بسیار مهم است کیفیت خوب آن ها می باشد؛ چرا که کیفیت این محصولات به علت این که بتوانند مانع از ریزش سقف شوند و فشار آن را تحمل کنند باید بسیار بالا باشد.
از بتن جک ساختمانی برای کفراژ بندی سقف ها و همچنین نگه داشتن فشار سقف تا پایان کار استفاده می کنند و فرقی ندارد که شما در حال ساخت یک ساختمان یک طبقه یا چند طبقه باشید به هر حال باید برای جلوگیری از ریزش سقف و خسارت های ناشی از آن از این محصولات استفاده کنید.
 

انواع جک ساختمانی

جک های ساختمانی یا جک های سقفی در انواع گوناگونی به تولید می رسند که هر کدام دارای یک ویژگی می باشند و مهم ترین مدل های آن شامل جک فنری، جک ساده، جک عراقی، جک تلسکوپی و … هستند و این ابزارها را به دسته های دیگری هم تقسیم بندی می کنند که موارد زیر را شامل می شوند.
   1- جک ساده: جک های ساده همان طور که از نامشان مشخص است ظاهری ساده دارند و به جهت شورینگ زیر سقف های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند که جزو پر استفاده ترین جک های سقفی هم به شمار می آیند و برای استفاده در زیر سقف های تیرچه بلوکی هم مناسب نیستند.
   2- جک  Tشکل: جک های تی شکل از قالب بندی های متحرک برخوردار هستند که انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند به این نکته توجه داشته باشید که برای سازه های سنگین نباید از این نوع جک ها کمک بگیرید؛ چرا که سازه های سنگین سبب می گردند مقاومت این مدل از جک های سقفی به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کند.
   3- جک عراقی: این جک ها همان طور که از اسمشان مشخص است بیشتر برای ساختمان سازی های عراقی مورد استفاده قرار می گیرند که از نظر مقاومت در بالاترین سطح قرار گرفته اند و در بسیاری از کشورها به جهت پیشگیری از ریزش سقف ها استفاده می شوند و قیمت بسیار بالایی هم دارند.
 

قیمت جک ساختمانی

پارامترهای گوناگونی وجود دارند که قیمت جک های ساختمانی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند که مهم ترین آن ها مواد اولیه به کار رفته برای تولید این دسته از ابزارها می باشد.
انواع جک های ساختمانی با استفاده از مواد اولیه گوناگون به تولید می رسند که استقامت هر یک از آن ها با یکدیگر تفاوت دارد و به هر میزان که هر کدام کارایی و مقاومت بالاتری داشته باشند قیمت شان نیز افزایش پیدا می کند.
همچنین همان طور که گفتیم، جک های ساختمانی انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن ها به یک شکل هستند و پیچیدگی های خاص خود را دارند که قیمت هریک با دیگری متفاوت می باشد.
 

 

سخن پایانی

در مقاله مذکور تلاش کردیم تا شما را با جک ساختمانی و هر اطلاعاتی که مربوط به این ابزار است آشنا کنیم؛ امیدواریم که با خواندن این مقاله به اطلاعات جامعی رسیده باشید؛ اگر بخواهیم از مطالب فوق به یک جمع بندی برسیم، باید بگوییم که ساخت پروژه های ساختمانی محکم باعث می شود که در شرایطی مانند زمین لرزه هم خسارات مالی به وجود نیاید و هم این که افراد در سلامت کامل باشند و خطری آن ها را تهدید نکند؛ به همین منظور وجود هر گونه خطای محاسباتی و انسانی یا استفاده نامرغوب از مواد نامناسب برای ساخت پروژه های ساختمانی حوادثی ناگوار و غیر قابل جبران را برای افراد در پی دارد.
جک های سقفی و ساختمانی یکی از مهم ترین مصالحی هستند که نقش بسزایی در افزایش مقاومت ساختمان ها ایفا می کنند و برای ساخت و ساز باید از نوع مقاوم و با کیفیت آن ها استفاده کرد تا مشکلی به وجود نیاید.
در صورتی که قصد خرید جک ساختمانی با کیفیت را برای پروژه های ساختمانی خود دارید فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین یکی از معتبرترین مجموعه هایی است که شما می توانید با اطمینان کامل انواع جک های سقفی را از این فروشگاه سفارش دهید و مقاومت ساختمان خود را به وسیله آن ها بالا ببرید.
به جهت ارتباط با این مجموعه لازم است که با کارشناسان فروشگاه بنیامین تماس حاصل فرمایید.
 

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا