دانش و علم

رقابت رصد گران جایزه مصطفی(ص) ۶ تا ۱۲ مهرماه برگزار می شود



به گزارش خبرگزاری مهر، بنیاد علم و فناوری مصطفی با چشم‌انداز گسترش صلح، امنیت و رفاه بشریت، فعالیت خود را در سال ۱۳۹۱ آغاز کرده و مأموریت خود را توسعه علم و فناوری در جهان اسلام قرار داده است و برای تحقق آن، شناسایی و تجلیل از دانشمندان برجسته، زمینه‌سازی برای توسعه تعاملات پژوهشگران و افزایش همکاری و هم‌افزایی کشورهای اسلامی در حوزهای علم و فناوری را با تأکید بر فناوری‌های پیشرفته در دستور کار دارد.

در راستای تجلیل از دانشمندان برجسته و زمینه‌سازی همکاری و توسعه علمی در جهان، جایزه مصطفی (ص) به عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح جهان شکل گرفت. این جایزه ۵۰۰هزار دلاری به اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می‌گیرد که توسط افرادی شاخص در حوزه‌های علم و فناوری ارائه شده و زمینه‌ساز بهبود زندگی بشر باشد. 

از جمله برندگان نامی جایزه در ادوار گذشته می‌توان به دکتر اوگور شاهین اشاره کرد که در زمینه توسعه و آزمایش بالینی واکسن‌های درمان سرطان بر اساس mRNA فعالیت دارند و دستاوردهای ایشان در نهایت به ساخت واکسن فایزر منجر شد.

برای مشاهده دیگر برندگان در ادوار گذشته و آشنایی بیشتر با جایزه مصطفی (ص) به سایت جایزه مصطفی (ص) مراجعه کنید.

شرح رقابت رصدگران جایزه مصطفی (ص)

بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) به‌مناسبت «پنجمین آیین اعطای جایزۀ مصطفی (ص)» فضایی فراهم کرده است تا علاقه‌مندان بتوانند به‌عنوان رصدگران علم و فناوری از این موضوعات روایت علمی‌رسانه‌ای نقل کنند. رصدگران برگزیده می‌توانند از ششم تا دوازدهم مهر در «پنجمین آیین اعطای جایزۀ مصطفی (ص)» همراه برترین دانشمندان جهان اسلام در شهر اصفهان باشند.

این رقابت در سه مرحله با محوریت تولید محتوای چندرسانه‌ای برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان ضمن شرکت در کارگاه‌های آموزشی با تمرکز بر موضوعاتی مانند: ۱. فلسفه جوایز علمی؛ ۲. علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ ۳. علم و فناوری زیستی و پزشکی؛ ۴. علم و فناوری نانو؛ ۵. علوم پایه و مهندسی روایت رسانه‌ای در هر یک از قالب‌های یادداشت، گزارش، اینفوگرافیک، پادکست، ویدئوکلیپ و… تولید خواهند کرد.

جوایز رقابت رصدگران جایزه مصطفی (ص)

۱. حضور و رصدگری در پنجمین «هفتۀ جایزۀ مصطفی(ص)»؛

۲. اعطای گواهی‌نامه بین‌المللی؛

۳. جوایز نقدی برای ۳ نفر برتر به‌میزان ۲۰، ۱۰ و ۵میلیون تومان.

گاه‌شمار رقابت رصدگران جایزه مصطفی (ص)

۱.رقابت اولیه از هفته اول شهریور تا هفته اول مهر

۲.پنجمین آیین اعطای جایزه مصطفی (ص) از ۶ تا ۱۲ مهر با حضور رصدگران برگزیده

۳.رقابت ثانویه از ۱۵ مهر تا ۱۵ آذر

۴.اختتامیه

برای ثبت نام در این مسابقه می توان از طریق لینک (https://evnd.co/l۱LmB ) اقدام کرد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا