اخبار سایت

چرا به‌زودی تمام گوشی‌ها گران می‌شوند؟


مدیرعامل TSMC، یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های تراشه‌ساز جهان، از افزایش قیمت تراشه‌هایی که خارج از تایوان تولید می‌کنند، خبر داد که اگر چنین اتفاقی بیفتد تمام گوشی‌هایی که از تراشه‌های این شرکت استفاده می‌کنند شامل این افزایش قیمت خواهند شد.

سی‌سی وی، مدیرعامل TSMC، در گزارش درآمدزایی اخیر شرکتش گفت: «اگر مشتری درخواست تولید در منطقه جغرافیایی خاصی را داشته باشد، باید بخشی از هزینه‌های اضافی را تقبل کند. در شرایط کنونی جهان، هزینه‌ها برای همه ازجمله TSMC، مشتریان و رقبای ما، بالاتر خواهد رفت.»

فایننشال‌تایمز ضمن تایید نظریه سی‌سی وی، عنوان کرد که تولید تراشه در خارج از تایوان، برای TSMC گران‌تر تمام می‌شود و افزایش قیمت فروش از سوی این شرکت کاملا منطقی است. این در حالیست که بیش‌از ۹۰ درصد از پیشرفته‌ترین محصولات نیمه‌هادی جهان در تایوان ساخته می‌شوند.

 

شرکت تراشه‌سازی TSMC علاوه بر کارخانه‌های فعالی که در تایوان و ژاپن دارد، ماه گذشته جدیدترین کارخانه خود را در آریزونای آمریکا افتتاح کرد و چندین کارخانه دیگر نیز در این ایالت در دست ساخت دارد. همچنین کارخانه‌ای در آلمان نیز به نام این کمپانی به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

این شرکت مبلغ ۶.۶ میلیارد دلار از ایالات متحده کمک مالی دریافت خواهد کرد و در ازای آن متعهد شده که میزان سرمایه‌گذاری خود در این کشور را از ۲۵ میلیارد دلار به ۶۵ میلیارد دلار برساند.

زلزله‌ای که ماه اخیر در تایوان رخ داد و افزایش قیمت برق مصرفی در این کشور موجب شده تا این شرکت علاوه بر افزایش قیمت تولیدات خود در خارج از تایوان، به فکر گران کردن آن‌ها در داخل تایوان نیز بیفتد. این مسئله قطعا به گران شدن عمده گوشی‌ها در آینده‌ای نزدیک منتهی خواهد شد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا