فناوری های نوین

تیم دانش آموزی ایران در مسابقات رباتیک پکن ۳ مدال کسب کرد



به گزارش خبرنگار مهر، تیم ۴۲ نفره دانش آموزان ایران در این مسابقات با ۲۴ کشور جهان به رقابت پرداخت که در نهایت موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات پس از روسیه شد.

دانش آموزان در روز نخست رقابت‌ها در لیگ مسیریاب شرکت کردند که با توجه به سطح بالای رقیبان نتوانستند جایگاهی بهتر از ششم کسب کنند.

در این لیگ کره جنوبی اول مکزیک دوم و جمهوری چک سوم شدند اما روز دوم رقابت‌ها روز درخشش گروه‌های ایرانی بود.

صبح روز دوم تیم رباتیک مگا سومو هوشمند (جنگجوی هوشمند) در رده سنی بالای ۱۲ سال توانست علیرغم برتری مشهود رقیبان از نظر تجهیزات فنی و تکنولوژی با خلاقیت و ابتکارات درخشان برای اولین بار در تاریخ مسابقات دانش آموزی تیمی از ایران را به مقام سوم مسابقات برساند.

در این لیگ تیم تایلند اول و مصر جایگاه دوم را کسب کردند.

همچنین در عصر روز دوم رقابت‌ها در لیگ free style (خلاقیت) در رده سنی زیر ۱۲ سال تیمی متشکل از دختران دانش آموز کشورمان توانست در رقابتی نزدیک جایگاه سوم را پس از چین و ایتالیا به خود اختصاص دهد.

در روز سوم و پایانی مسابقات تیم ایران توانست درمجموع تیمی و با توجه به امتیاز بالا در technical report (گزارش فنی) پس از کشور روسیه و بالاتر از کره جنوبی به مقام دوم رقابت‌ها برسد.

همچنین در عصر روز سوم مسابقات دانش آموزان کشورمان با وجود رقابت نزدیک با حریفان و علیرغم حضور در جمع ۴ تیم نهایی مسابقات لیگ راگبی پس از چین، مغولستان و مصر در جایگاه چهارم رقابت‌ها ایستاد.

در نهایت تیم رباتیک دانش آموزی کشورمان با کسب دو مدال برنز و یک نقره به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا