فناوری های نوین

ناسا فضانورد استخدام می‌کند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیزینس اینسایدر، احتمالا فردی که استخدام می شود، می تواند به فضا برود، از ماه بازدید کند و حتی به مریخ نیز سری بزند.

همه افراد می توانند برای این شغل تقاضا ثبت کنند. ناسا هر چهار سال یکبار چنین بیانیه ای را منتشر می کند و تا ۱۸۰ هزار درخواست دریافت می کند.

اما فقط ۱۴ کاندیدا می توانند در این برنامه شرکت کنند. نرخ قبول شدن در این برنامه کمتر از یک درصد است و با توجه به این احتمالات، قبول شدن در دانشگاه هاروارد یا ام آی تی بیشتر از آن است.

هر فضانوردی باید حداقل شایستگی ها مانند مدرک در رشته های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات(STEM) یا پس زمینه خلبانی داشته باشد و بتواند تمام الزامات مربوط به تمرین های بدنی را تکمیل کند.

فراتر از آن روش های محدودی برای متمایز شدن متقاضیان شغلی از بقیه وجود دارد. یکی از مهمترین آنها سرگرمی ها و علایق فرد است که به طور معمول در رزومه افراد نوشته نمی شود. به گفته آپریل جوردن مدیر بخش فضانوردی ناسا این یکی از مشاغلی است که باید فرد تمام وجود خود را وقف شغل کند و تمام زندگی فرد در این فرایند اهمیت دارد.

جوردن در این باره می گوید: همانطور که می توانید تصور کنید، این یک شغل بسیار محبوب است.

چنین شغلی نیازمند اطلاعاتی مانند مراجع، تجربیات و تحصیلات مانند دیگر مشاغل دولتی است. او در این باره می افزاید: یکی از چالشهای اولیه بررسی حداقل شایستگی ها برای درخواست کنندگان است. به عنوان مثال کاندیداهای چنین شغلی باید مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند. فارغ التحصیلان پزشکی و دانشکده های خلبانی نیز می توانند برای چنین شغلی درخواست ثبت کنند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا