اخبار سایت

درآمد سامسونگ ۹۶ درصد کاهش یافت



بزرگترین تولیدکننده تراشه حافظه و سازنده تلفن هوشمند در جهان، در بیانیه درآمدهای اولیه، برآورد کرد سود عملیاتی این شرکت در سه ماهه آوریل تا ژوئن، به ۶۰۰ میلیارد وون (۴۵۸ میلیون دلار) در مقایسه با ۱۴.۱ تریلیون وون (۱۰.۸ میلیارد دلار) در مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است. این پایین‌ترین میزان سود سه ماهه سامسونگ از زمان ثبت سود ۵۹۰ میلیارد وون (۴۵۱ میلیون دلار) در سه ماهه نخست سال ۲۰۰۹ محسوب می‌شود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ارزش سهام سامسونگ در پی انتشار این گزارش، ۱.۴ درصد نزول کرد که کاهش بیشتری در مقایسه با افت ۰.۶ درصدی کل بازار بود. این شرکت قرار است جزئیات درآمدش را ۲۷ ژوئیه منتشر کند.

سامسونگ در سه ماهه اول (ژانویه تا مارس)، ضرر ۴.۵۸ میلیارد وون (۳.۵ میلیارد دلار) را در کسب و کار تراشه خود گزارش کرده بود که ناشی از کاهش بیشتر قیمت تراشه حافظه و نزول ارزش موجودی تراشه این شرکت بود. اما در سه ماهه دوم، ضرر کسب و کار تراشه حافظه سامسونگ با فروش بیشتر تراشه DRAM، احتمالا کمتر شده است.

رکود بازار تراشه حافظه، سال گذشته آغاز شد و انتظار می‌رفت در سه ماهه سوم، به نتایج مالی ضربه بزند اما تحلیلگران می‌گویند بهبود آن ممکن است شروع کوچکی داشته باشد.

در کسب و کار موبایل، انتظار می‌رود سامسونگ جدیدترین مدل تلفن هوشمند تاشوی خود را اواخر ماه میلادی جاری در سئول رونمایی کند. بنا به عقیده تحلیلگران، سامسونگ برنامه رونمایی گوشی خود را چند هفته زودتر برگزار می‌کند تا برای مدت طولانی‌تری از اپل و پیش از رونمایی نسل بعدی آیفون، بازار گوشی‌های گران قیمت را تحت سلطه داشته باشد.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال، دورنمای سود سامسونگ در بخش تلفن هوشمند در سه ماهه سوم، گوناگون است زیرا فضا در بازار تلفن هوشمند جهانی با وجود بهبود شاخص‌های اقتصادی، همچنان ضعیف مانده است. درآمد از آوریل تا ژوئن، احتمالا ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده و به ۶۰ تریلیون وون (۴۵.۸ میلیارد دلار) رسیده است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا