اخبار سایت

افشای اطلاعات جدید درباره طراحی آیفون ۱۶


اپل خط تولید آیفون ۱۶ را اواخر سال جاری در ماه سپتامبر معرفی خواهد کرد و سازندگان قاب‌های شخص ثالث از قبل شروع به توسعه طراحی برای دستگاه‌های آینده کرده‌اند.

طبق شایعات قبلی، گوشی‌های آیفون ۱۶ پرو و آيفون ۱۶ پرو مکس به احتمال زیاد با فریم تیتانیومی مشابه سری آیفون ۱۵ پرو همراه خواهد شد اما مقاومت و استحکام آن بهتر خواهد شد.

به نوشته این روزنامه، میل به تغییر پس از شکایت کاربران از تغییر رنگ تیتانیوم موجود در آیفون ۱۵ در تماس با روغن پوست و اثر انگشت ایجاد شد.

از طریق برهمکنش سطح تیتانیوم با هوا، لایه‌های بسیار نازکی از اکسیدها تولید می‌شود که نور را پراکنده می‌کنند و رنگی به فلز می‌دهند.

به گفته پروفسور والتر ناوارینی از دانشگاه پلی تکنیک میلان، یکی از اشکالات اصلی استفاده از تیتانیوم «تغییر رنگ ناشی از تأثیرات چرب مواد روغنی بر روی سطح گوش» است.
 

همچنین اطلاعات جدیدی که درباره طراحی آیفون ۱۶ پرو منتشر شده‌اند، از تعبیه یک دکمه جدید، اندازه بزرگ‌تر و دوربین قوی‌تر خبر می‌دهند.

انتظار می‌رود که شرکت «اپل»(Apple) سری جدید «آیفون ۱۶»(iPhone ۱۶) خود را پس از رونمایی در رویداد سپتامبر به بازار وارد کند. تصور گسترده این است که سری ۱۶ آیفون، یک به‌روزرسانی تکاملی باشد اما به نظر می‌رسد که به دکمه جدیدی مجهز شود.

اپل سال گذشته از «آیفون ۱۵ پرو» مجهز به «دکمه عملیاتی» یا «اکشن باتن»(Action Button) رونمایی کرد. رندرهای CAD، دکمه دیگری را در سمت راست آیفون ۱۶ پرو آینده نشان می‌دهند.

آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس برای اولین بار در تاریخ آیفون به فریم تیتانیومی مجهز شدند. ارتقای بعدی در طراحی شامل حاشیه‌های نازک‌تر و گوشه‌های گرد بود. آیفون ۱۶ پرو جدید نیز همین طراحی را دارد اما به نظر می‌رسد با کمی تغییرات همراه است.

رندرهای CAD که توسط منابع صنعتی گزارش شده‌اند، «دکمه ضبط»(Capture Button) را که تعبیه آن شایعه شده بود، در قسمت زیرین محل معمول قرار گرفتن دکمه پاور نشان می‌دهند. انتظار می‌رود این دکمه با قابلیت لمس خازنی، علاوه بر این که محرکی برای ضبط عکس و فیلم است، ویژگی‌هایی را مانند تنظیم فوکوس و زوم نیز فعال کند. دکمه عملیاتی نیز ممکن است کمی بزرگ‌تر شود.

 

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا