فناوری های نوین

ترمیم پوست با کرم‌های مبتنی بر پزشکی بازساختی



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، رضا صاحبی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید محصول دانش‌بنیان کرم ترمیمی، محافظت و درمان پوست بر پایه اگزوزوم‌های گیاهی، انسانی، جلبک‌ها و قارچ‌های دارویی، افزود: محصول دانش‌بنیان این شرکت، کرم‌های ترمیمی در حوزه پزشکی بازساختی است که یا از سلول‌های خود افراد مشتق می‌شود یا بنیان گیاهی دارد.

وی کرم تولیدشده را روی داربست‌های زیستی دانست تا پیام لازم مربوط به سنتز کلاژن و فاکتورهای رشدی مختلف را به لایه‌های عمیق‌تر پوست برساند و ادامه داد: این کرم از نظر ترمیمی برای زخم‌ها، اگزما و راش‌های پوستی و حتی برای مواردی مانند چین و چروک‌ها و آب‌رسانی بهتر و هدفمندتر قابل استفاده است.

صاحبی خاطرنشان کرد: این محصول اکنون در مسیر تجاری‌سازی قرار گرفته است، به طوری که کارآزمایی بالینی انجام شده و تاییدیه‌های ایزو نیز دریافت شده است. با دریافت مجوز تولید در سطح وسیع، این محصول می‌تواند تا پایان سال جاری به طور گسترده وارد بازار شود.

مدیرعامل این شرکت با اشاره به تامین نیاز بازار داخلی به این محصولات، اظهار کرد: در تامین نیاز بازار، به هر میزان که ظرفیت وجود داشته باشد، توانمند هستیم و به ازای هر یک از این محصولات از ۱۰ تا ۱۰۰ هزار عدد قابلیت تولید داریم.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا