دانش و علم

کسب رتبه اول طرح های اثرگذار توسط دانشگاه علوم توانبخشی



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دکتر سیدعلی حسینی در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش که با حضور معاونان، روسای مراکز تحقیقاتی، محققان، اعضای هیات علمی و کارشناسان برگزار شد، با گرامیداشت هفته پژوهش، تاکید بر پژوهش در توسعه کشور، این دستاورد را به خانواده بزرگ دانشگاه تبریک گفت.

وی افزود: در محور تولید دانش، امتیازات ما در مجموع، پیشرفت خوبی داشته و برای دومین بار بالاترین نمره را در بحث طرح های اثر گذار در بین دانشگاه علوم پزشکی کشور اخذ کردیم و که حاصل زحمات فراوان محققان و همکاران معاونت تحقیقات دانشگاه است.

حسینی با اشاره به تکلیفی که برعهده دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به عنوان دانشگاه مرجع و محور تولید علوم این حوزه گذاشته شده، گفت: باید هماهنگ تر برای استفاده بهینه از آنچه که داریم، عمل کنیم چون دانشگاه ما بضاعت خوبی از حیث گروه های آموزشی تخصصی، اعضای هیات علمی و توانایی علمی بیش از یک هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی دارد و برای رسیدن به این مهم باید نقشه راه ترسیم کنیم.

وی تصریح کرد: بستر خوبی برای فناوری های توانبخشی داریم و برگزاری دومین جشنواره فناوری های توانبخشی در دومین سال متمادی و با ارائه بهترین ایده ها و طرح های فناورانه نشان می دهد باید با بهره مندی از تخصص اعضای هیات علمی در این مسیر گام های بلندی برداریم.

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اشاره به اهمیت نقش پژوهش و فناوری از حمایت همه جانبه اعضای هیات رییسه از حوزه پژوهش و فناوری خبر داد و پژوهش های کاربردی متناسب رفع نیازهای کشور را در اولویت و حائز اهمیت دانست.

وی با ارزیابی مطلوب حوزه آموزش و پژوهش در دانشگاه تصریح کرد: باید برای تک تک دانشجویان تحصیلات تکمیلی به ویژه دکتری، برنامه داشته باشیم و کیفیت امور تحقیقاتی را بیش از پیش ارتقا دهیم که به تجاری شدن و پتنت شدن این تحقیقات بیانجامد. فعالیت ما در مجلات معتبرتر پذیرفته شده و افراد بیشتری به آنها مراجعه کنند، از پتانسیل ها درست استفاده کنیم، درست برنامه ریزی کنیم تا در نهایت سود آن به جامعه برگردد.

حسینی گفت: برای جذب افراد نخبه در دانشگاه محدودیتی نداریم و از جذب دانش آموختگان دکتری دانشگاه که نخبه، توانمند و صاحب ایده باشند حمایت خواهیم کرد تا شاهد اخبار درخشش نام دانشگاه در حوزه آموزش و پژوهش باشیم.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا