فناوری های نوین

راه‌اندازی برج فناوری در پارک علم و فناوری علوم پزشکی تهران



به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمود بیگلر امروز در مراسم آغاز عملیات استقرار شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری سردار شهید سلیمانی در محل دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: ۲۰ هکتار برای شهر علم سردار شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران اختصاص یافته که بخشی از آن به پروژه های درمانی و سلامت و بخشی هم به آموزش، پژوهش و فناوری اختصاص دارد.

وی افزود: برای تامین زیرساخت های شهر علم سردار شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مدت سه ماه ۱۰ هکتار برای استقرار شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شد که این میزان برای استقرار ۵۵ شرکت گنجایش دارد. ضمن اینکه حجت الاسلام خاموشی رییس سازمان اوقاف قول داده است که میزان ۱۰ هکتار دیگر به دانشگاه کمک می شود.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: با شرکت های خصوصی مذاکراتی در زمینه راه اندازی برج فناوری هم در پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران صورت گرفته است که استارت‌آپ های حوزه سلامت در این برج فناوری مستقر می شوند.

وی افزود: برای فاز سوم شهر علم سردار شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران استقرار دانشکده های مرتبط با دانش بنیان ها در نظر گرفته شده است

بیگلر خاطرنشان کرد: صدور سند مالکیت اعیانی، ۲۰ سال معافیت مالیاتی و اخذ مصوبه از هیات رییسه دانشگاه از جمله تسهیلاتی است که برای شرکت های دانشگاه بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران درنظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون برای پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و از مجموع شرکت های متقاضی، ۶ شرکت تاکنون توانسته اند شاخص های ورود به پارک را اخذ کنند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا