فناوری های نوین

بانک مرکزی بیشترین کم‌کاری را در اجرای قانون جهش تولید دارد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سید محسن دهنوی در نخستین رویداد نظاره قانون جهش تولید دانش‌بنیان که امروز ۲۰ شهریور ماه برگزار شد، در سخنانی با تاکید بر اهمیت ویژه برگزاری این رویداد نظارتی، تاکید کرد: این قانون به گواه فعالان زیست بوم و همچنین تایید مقام معظم رهبری جزو بهترین قوانینی بود که در این دوره مجلس به تصویب رسیده است. همچنین معتقدیم تکمیل این اقدام خوب، اجرای درست این قانون است و رویداد نظارتی قانون جهش تولید دانش‌بنیان، گام مهمی در راستای پیگیری اجرایی شدن این قانون است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی بود که نگاه منتقدانه ای نسبت به حوزه دانش بنیان وجود داشت اما مقام معظم رهبری محکم سر این موضوع ایستادند تا علم نهادینه شد و بعد از آن موضوع اقتصاد دانش بنیان مطرح شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: روزی در این کشور مسأله سوادآموزی موضوع اول کشور بود اما امروز مسأله ما فتح قله های فناوری و تبدیل شدن اقتصاد ما به اقتصاد دانش بنیان است که فارغ از دولت ها و مجالس و جایگاه های سیاسی و اقتصادی، مدیون رهبر معظم انقلاب هستیم که پای این موضوع ایستادند و امروز جایگاه علمی و فناوری ما زبانزد کشورهای دنیا است.

وی با اشاره به دورانی که در حوزه دانش بنیان فعالیت می کرد و آگاهی ای که نسبت به دغدغه های این حوزه دارد، عنوان کرد: جلسه ای با دکتر قالیباف پیش از تشکیل مجلس یازدهم داشتیم که ایشان قول دادند تا به حوزه دانش بنیان کمک کنند که در تیرماه اولین سال کار مجلس یازدهم قانون حمایت از جهش تولید دانش بنیان بارگذاری شد و به سرعت بعد از تصویب به اجرا رسید.

دهنوی در ادامه تصریح کرد: امروز نه به عنوان یک نماینده بلکه به عنوان یکی از اعضای زیست بوم دانش بنیان از دکتر قالیباف برای حمایت از دانش بنیان تشکر می کنم.

بانک مرکزی بیشترین کم‌کاری در اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان را دارد

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه به قانون جهش تولید دانش بنیان اشاره و اظهار کرد: بخش هایی از قانون تا امروز اجرا شده و بخش هایی از آن منتظر اجرا است. بیشترین کم‌کاری در حوزه اجرای این قانون از سوی بانک مرکزی و سایر بانک ها بوده و همکاری از سوی بانک ها برای حمایت از تولید دانش بنیان نشده است.

وی همچنین افزود: برخی بخش ها که باید مجوزهای کسب و کار را صادر کنند، خلل هایی دارند از این رو همچنان به کمک ریاست مجلس برای حمایت از دانش بنیان نیاز داریم.

رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه گام های بلندی برای رسیدن به قله در حوزه دانش بنیان برداشته ایم اما کافی نیست، عنوان کرد: مجلس و دولت آمادگی کمک به این زمینه را دارد اما مهم ترین اقدام باید از سوی افرادی که در حوزه دانش بنیان فعالیت کرده و فعالان زیست بوم دانش بنیان صورت گیرد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا