اخبار سایت

جمع‌آوری اطلاعات کاربران توییتر برای آموزش هوش مصنوعی




ایکس قصد دارد از این اطلاعات و سایر اطلاعات شخصی جمع آوری شده به منظور آموزش مدل های هوش مصنوعی استفاده کند و این امر موجب برخی نگرانی ها در مورد نقض حریم شخصی کاربران شده است.

به گزارش ایتنا از فارس، ایکس در این مورد تصریح کرده: «ممکن است از اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کنیم و اطلاعات در دسترس به صورت عمومی برای کمک به آموزش مدل‌های یادگیری ماشینی یا هوش مصنوعی خود برای تحقق اهدافمان استفاده کنیم.»

ماسک این رویداد را تایید کرده است، اما خاطرنشان کرده که فقط اطلاعات در دسترس عموم جمع‌آوری می‌شود، و نه اطلاعات بخش پیام های شخصی یا هر چیز خصوصی. شبکه اجتماعی دیگر سخنگو و بازوی مطبوعاتی ندارد، بنابراین هیچ راهی واقعی برای بدست آوردن اطلاعات دقیق تر در مورد اینکه چه داده ها و اطلاعاتی جمع آوری می شود و دقیقاً برای چه چیزی استفاده می شوند، وجود ندارد.

ایکس تا پیش از این هیچ طرح عمومی در مورد هوش مصنوعی نداشت، اما مالک آن، ایلان ماسک، دارد. او اخیراً شرکتی به نام، منتظر آن باشید یا xAI راه‌اندازی کرده که هدف آن «درک ماهیت واقعی جهان» است، بنابراین شاید داده‌های بیومتریک و اطلاعات مرتبط کاربران برای پیشبرد این هدف استفاده شود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا