فناوری های نوین

انعقاد ۱۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد در ۴۱ رویداد تبادل فناورانه



به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سیاوش ملکی‌فر در رویداد تبادل فناوری در صنعت دریایی که صبح امروز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، صندوق نوآوری را یک نهاد عمومی هیات امنایی تحت نظر رئیس‌جمهور عنوان کرد و گفت: با گذشت ۱۰ سال از اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان امروز ما صاحب ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان هستیم که عمده آنها در حوزه برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات فعال هستند.

ملکی‌فر حجم فروش این شرکت‌ها را تا پایان سال گذشته، ۴۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در این شرکت‌ها ۳۰۰ هزار اشتغال ایجاد شده که عمده آنها از میان دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها هستند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان این مطلب که در این صندوق ۷۹ خدمت در حوزه‌های تسهیلات، ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی ارائه می‌شود، افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری ۷ مدل خدمات، در حوزه ضمانت‌نامه ۷ مدل و در حوزه تسهیلات ۲۰ مدل خدمت به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود.

ملکی‌فر ضمن تاکید بر اینکه حمایت و پشتیبانی از تحقق سهم ۷ درصدی اقتصاد دانش‌بنیان از GDP از اهداف راهبردی صندوق به شمار می رود،گفت: تحقق ۵۰۰ هزار شغل در راستای تحقق همین راهبرد بوده است. از طرفی برگزاری رویدادهای فناورانه را در دستور کار قرار دادیم و تاکنون در ۴۱ رویداد تبادل فناوری، در مجموع ۵ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه به امضا رسیده که از این میزان ۱۷۰۰ میلیارد تومان آن تبدیل به قرارداد شده است. این قراردادها در حوزه‌هایی چون فولاد، صنایع معدنی و شهری بوده است.

ملکی‌فر با اشاره به برگزاری چهل و دومین رویداد صندوق در حوزه صنایع دریایی گفت: در رویداد امروز، ۲۷ شرکت دانش‌بنیان، ۹ شرکت فناور و یک شتابدهنده تخصصی در حوزه صنایع دریایی حضور دارند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا