فناوری های نوین

تسلا برای تمام خودروهایش در آمریکا فراخوان صادر کرد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این امر که به نظر می رسد بزرگترین فراخوان تسلا باشد تقریبا تمام خودروهای ساخت این شرکت در آمریکا را در بر می گیرد تا تضمین شود رانندگان هنگام استفاده از سیستم به جاده بهتر توجه می کنند.

در متن فراخوان تسلا آمده است که نرم افزار اتوپایلوت احتمالا برای جلوگیری از سواستفاده رانندگان کافی نیست و ممکن است ریسک تصادف را افزایش دهد.

اداره ملی ترافیک ایمنی بزرگراه های آمریکا (NHTSA) ۲ سال صرف تحقیق درباره این موضوع کرد که آیا خودروهای برقی این شرکت توجه کافی راننده به جاده را تضمین می کنند یا خیر.

آن کارلسون سرپرست فعلی این سازمان از توافق تسلا برای ارسال فراخوان استقبال کرد. به گفته وی آژانس فدرال تحقیق ایمنی را در آگوست ۲۰۲۱ میلادی و زمانی آغاز کرد که درباره تصادف های مرگبار خودروهای تسلا که سیستم اتوپایلوت نیز در آن دخیل بود، اخباری منتشر می شد. او می گوید: واکنش لحظه ای من آن بود که باید در این زمینه کاری انجام دهیم.

از سوی دیگر در کانادا نیز اعلام شد تسلا برای ۱۹۳ هزار خودرو فراخوان صادر کرده تا چالش سیستم اتوپایلوت را برطرف کند. مشخص نیست چین نیز خواستار صدور فراخوان برای خودروهای تسلا می شود یا خیر.

سیستم اتوپایلوت تسلا با این هدف در خودروها نصب شده است که امکان کنترل خودرو، افزایش سرعت و ترمز خودکار در یک لاین حرکتی را فراهم کند. از سوی دیگر سیستم اتوپایلوت می تواند به تغییر لاین حرکت خودرو در بزرگراه ها کمک کند اما سبب نمی شود خودرو، خودران شود.

تسلا اعلام کرد هرچند با تحلیل NHTSA موافق نیست اما یک آپدیت نرم افزاری را از راه دور اجرا می کند که شامل قابلیت های کنترل اضافی و پیام های هشدار برای وسایل نقلیه است تا راننده تشویق شود هنگام فعال شدن سیستم اتوپایلوت مسؤولانه تر به رانندگی ادامه دهد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا