اخبار سایت

به لطف هوش مصنوعی، لهستان در آستانه تبدیل شدن به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است



طبق گزارشی که توسط یورو نیوز منتشر شد،  کارآفرینان لهستانی انقلاب هوش مصنوعی را رهبری می‌کنند که در سال گذشته جهان را درنوردیده است. در این گزارش آمده است: هدف؛ تبدیل لهستان به یکی از 10 کشور ثروتمند جهان تا سال 2050.

لهستان دارای یک پایگاه مهندسی استثنایی است که می‌تواند از انقلاب هوش مصنوعی بهره مند شود و تا اواسط قرن جاری به یکی از ده کشور ثروتمند جهان تبدیل شود.

کارآفرینان لهستانی، مانند Kamila Starija، Marek Segan، و Karl Kuráz، به تدریج انقلاب هوش مصنوعی را رهبری کردند و محصولاتی را توسعه دادند که این فناوری را با علوم زیستی در Google X و Flow Health ادغام کردند. آنها همچنین بر روی درمان‌های باروری از طریق شرکت Rita Health تمرکز کردند.

مارک سیجان، استاد انستیتوی علوم کامپیوتر دانشگاه ورشو، عملیات هوش مصنوعی را در زمینه رباتیک در پروژه‌ای به نام Nomagic آغاز

لهستان آماده است تا از پتانسیل‌های هوش مصنوعی برای انقلاب صنعتی چهارم استفاده کند. هدف این کمیته شناسایی خطرات و فرصت‌های مبتکرانه، درک پتانسیل آن و اجرای راه‌حل های عملی برای آماده سازی لهستان برای انقلاب صنعتی بعدی است.

کرد. پروژه‌ای که بهره وری را در بخش خرده فروشی افزایش می‌دهد. مارک سیجان باهمکاری کارول کوراچ، یکی از بنیانگذاران بخش تحقیقات مغز گوگل در زوریخ که بیش از 14 سال است که شبکه‌های عمیق را توسعه داده است.

وزارت فناوری دیجیتال لهستان در حال راه‌اندازی یک پروژه شورای ویژه است که به وزارت فناوری دیجیتال، به منظور معرفی مهارت‌های تفکر و نوآوری در حل مشکلات از دل زندگی لهستانی مشاوره می‌دهد.

لهستان آماده است تا از پتانسیل‌های هوش مصنوعی برای انقلاب صنعتی چهارم استفاده کند. هدف این کمیته شناسایی خطرات و فرصت‌های مبتکرانه، درک پتانسیل آن و اجرای راه‌حل های عملی برای آماده سازی لهستان برای انقلاب صنعتی بعدی است.

آموزش یکی دیگر از مسائل مهمی است که انتظار می‌رود سیستم های هوش مصنوعی برخی از انواع مشاغل را، از تحلیلگران داده تا کارمندان بیمه حذف کنند.

این کمیته برای آماده‌سازی نسل بعدی برای تغییر بازار کار تلاش می‌کند، زیرا ابزارها و سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند با شناسایی بهترین برنامه‌ها و روش‌های آموزشی، به دستیابی به فرصت‌های برابر، کمک کنند و انتشار این تحول را در سراسر کشور تسریع کنند.

این کمیته همچنین برای ارائه آموزش برنامه نویسی با کیفیت بالا به دانش آموزان لهستان با هدف تبدیل شدن لهستان به یکی از 10 کشور ثروتمند جهان تا سال 2050 نیز فعال است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا