بازار

خدمات مشاوره منابع انسانی چیست؟

 

خدمات مشاوره منابع انسانی ، ارائه خدمات تخصصی به کسب و کارها، برای کمک به رشد و توسعه سرمایه‌ انسانی و دستیابی به اهداف سازمانی است. مشاور منابع انسانی خوب دانش و تخصص در زمینه‌هایی مانند برنامه‌ریزی منابع انسانی، طراحی سازمانی، مدیریت استعداد، جبران خدمات، امور رفاهی و انگیزشی ارائه می‌دهد. بوسیله انعقاد قرارداد با مشاور منابع انسانی مناسب، شرکت‌ها می‌توانند به طور موثر، پیچیدگی‌های مدیریت منابع انسانی را کنترل و در جذب، توسعه و حفظ بهترین استعدادها پیشرو باشند.

خدمات مشاوره منابع انسانی همچنین می‌تواند روابط کارکنان را بهبود بخشد، حل تعارض را مدیریت کند و کارایی عملیاتی را در بسیاری از زمینه ها، افزایش دهد.

مشاوره منابع انسانی درست، به شما کمک می‌کند امروز را بسازید و نیروی کار مناسب فردا را مهیا کنید. استعدادهای برتر را با مشاوره منابع انسانی و جذب استعداد پیدا کنید و الهام بخش باشید. دنیای امروز، جنگ استعدادها است. بسیاری از کشورهای دنیا برنامه‌ریزی عظیمی برای شکار استعدادها و مهاجرت نخبگان از دیگر کشورها فراهم کرده‌اند و این موضوع مشکلات زیادی را برای بازار کار در ایران بوجود آورده است.

در این شرایط استفاده از خدمات مشاوره منابع انسانی، ضروری است و مشاور منابع انسانی توانمند با شناخت بهتر سازمان شما، رویکرد استخدام و مشارکت کارکنان را از طریق طراحی صحیح استراتژی منابع انسانی، برند کارفرمایی، طراحی و استقرار سیستم‌های مدیریت عملکرد، برنامه‌ریزی و اجرای سیستم‌های نگهداشت نیروی کار، مدیریت سرمایه انسانی مبتنی بر داده و فناوری اطلاعات، بهبود داده و مدیریت منابع انسانی را به طور موثر به مزیت اصلی شما تبدیل می‌کند.

مشاوره استراتژیک استعداد و منابع انسانی

رویکرد یکپارچه، نوآورانه و متمرکز بر نتایج، برای تحول مدیریت منابع انسانی، توانایی و ظرفیت لازم را برای شما ایجاد می‌کند. مشاور منابع انسانی با تجربه‌ از طریق بررسی، شناخت و عارضه‌یابی حرفه‌ای، شما را در مسیر تحول استراتژیک خود راهنمایی می‌کند و از تعریف وضع اهداف آینده تا طراحی و اجرا و بهینه‌سازی در سراسر مسیر مدیریت منابع انسانی، به تیم‌های شما کمک می‌کند تا مزایای تغییر و فرآیند تحول را درک کنند و اطمینان حاصل نمایند که سرمایه‌گذاری شما در مدیریت سرمایه انسانی، ارزش لازم را دارد.

بهبود برند کارفرمایی و بازاریابی استعدادها

از طریق برندسازی کارفرمایی برای کارکنان خود، هدف و اشتیاق ایجاد می‌نمایید و به نوبه خود، تعامل را در شبکه‌های اجتماعی افزایش می‌دهید و تصویر کسب و کار بهتری، ایجاد می‌نمایید. شناخته‌شدن برند خوبی از شما در شبکه‌های اجتماعی و تمرکز بر نتایج، تمایل کارجویان را برای کارکردن در سازمان شما، افزایش می‌دهد و بدین طریق، کمتر نگران جذب نیروهای کلیدی خواهید بود، این مهمترین خروجی برندسازی کارفرمایی است. همچنین ایجاد یک برند کارفرمایی خوب، بازاریابی استعداد، جذب نامزدها و استراتژی‌های تعامل با شرکای تجاری را نیز، حمایت می‌نماید. این‌گونه شما، در مسابقه استعدادیابی برتری و تمایز خواهید داشت.

نقش مشاوره منابع انسانی در تهیه سیستم‌ها و نرم افزارهای مدیریت منابع انسانی

با استفاده از فناوری اطلاعات و سیستم های یکپارچه منابع انسانی تصمیمات آگاهانه بگیرید، استراتژی استعداد خود را ثابت کنید، به روز باشید و به اهداف شرکت برسید. مشاور منابع انسانی آگاه، با شناخت خوب از شرکتهای طراح و سازنده نرم‌افزارهای یکپارچه منابع انسانی، بهترین شریک شما برای حل مشکل و طراحی راه حل خواهد بود. تیم های HR سازمان شما می‌توانند در سراسر محدوده، اجرا، توسعه و فراتر از آن به راهنمایی، مشاور منابع انسانی تکیه کنند.

موارد زیر زمینه های اصلی است که اکثر مشاوران منابع انسانی، حول آنها خدمات ارایه می‌دهند:

خدمات استخدام:

بسیاری از کسب و کارها، در حال حاضر در جذب و استخدام نیروهای مورد نیاز خود، با مشکل جدی مواجه هستند. بنابر این راه مناسب واگذاری استخدام کارکنان، به متخصص این موضوع و استفاده از خدمات استخدام مشاور منابع انسانی است.

ارزیابی عملکرد و مدیریت عملکرد کارکنان

طراحی و استقرار فرآیند مدیریت عملکرد کارکنان، یکی از شاخه های اصلی کاری مشاوره منابع انسانی است. اینکه شما بر اساس یک فرآیند امتحان شده، بتوانید به نتایج مورد انتظار دستیابی پیدا کنید و دایماً بتوانید در سازمان خود ارزش، ایجاد کنید، لازمه رشد و توسعه سازمان شما است. بر این کار حتماً از توانمندی مشاورین منابع انسانی کمک بگیرید.

خدمات آموزش کارکنان

طراحی فرآیند دقیق جهت نیازسنجی آموزشی، برنامه‌ریزی آموزشی، اجرای دوره‌های آموزشی، بررسی میزان اثر‌بخشی دوره‌های آموزشی، ایجاد نرم‌افزار مناسب آموزشی و در کل طراحی ساختار دقیق نظام آموزش کارکنان، نیز یکی از شاخه های اصلی خدمات مشاوره منابع انسانی است.

نظام حقوق و دستمزد

برای نزدیک شدن به عدالت سازمانی، (عدالت داخلی و عدالت بیرونی) نیاز به طراحی سیستم مناسب جهت امتیازدهی به همه مشاغل و کارکنان و بررسی میزان پرداختی در سطح بازار‌کاری مشابه صنعت شما ضروری است.

برای طراحی و استقرار نظام حقوق و دستمزد و طبقه بندی و امتیازدهی به شغل و شاغل در سازمان خود نیز می‌توانید از توانمندی خدمات مشاوره منابع انسانی در طراحی و استقرار نظام حقوق و دستمزد بهره‌مند شوید.

 

پروژه های بهبود منابع انسانی

مشاور منابع انسانی شایسته، سازمان شما را طبق استانداردهای بلوغ سازمانی مانند 34000 ، ارزیابی کرده و بر اساس سطح بلوغ فعلی سازمان شما (یکی از 5 سطح بلوغ) ، پیشنهاد بهبود و راهکاری عملیاتی و اجرایی و برنامه مناسب سازمان شما را ارایه خواهد داد.

مشارکت کارکنان: با استفاده از شناخت حاصل از مشاوره منابع انسانی سطوح مشارکت کارکنان را از طریق نظرسنجی و مصاحبه اندازه گیری خواهید کرد، عملکرد را در تعامل و حفظ کارمندان تعریف و بهبود می‌بخشید. در حالی که این حوزه از مشاوره HR لزوماً گسترده است و استراتژی پاداش، مدیریت عملکرد کارکنان، تحول رهبری و طراحی ساختار سازمان را در بر می‌گیرد، بیشتر شرکت ها دارای شیوه‌های مستقل بسیار تخصصی، هستند.

ساختار حقوق و دستمزد: طراحی و مدیریت برنامه‌های جبران خدمات، مربوط به حقوق پایه، ارزیابی و ایجاد ساختارهای حقوق، طرح‌های پاداش و طرح‌های تشویقی، برای کارکنان رایج است. تخصص‌ها اغلب بر اساس شناخت ناشی از نیازهای شغلی و شایستگی‌های کارمندان، در ارزیابی شغل و شاغل بدست می‌آید.

مزایای کارکنان: نگهداشت صحیح کارکنان با طراحی سیستم پرداخت مزایای متناسب با بازار کار و صنعت شما محقق خواهد شد. مدیریت مزایای کارکنان (شامل مزایای مرتبط با سلامت) با ارزیابی رقابت پذیری و اثربخشی طرح‌ها، بهینه خواهد شد.

در سیستم‌های نگهداشت کارکنان هدف کلی این است که مزایا و پاداش‌هایی برای کارکنانتان فعلی خود ایجاد کنید که جذابیت رفتن به شرکتهای رقیب را کم کنید.

بازنشستگی کارکنان: ارائه خدمات برای مدیریت هزینه‌های ابزنشستگی، تامین معاش و اثربخشی برنامه‌های بازنشستگی، از جمله طرح‌هایی است که منجر به استفاده از تجربه این بزرگواران می‌شود که در طول سالها فعالیت بدست آورده‌اند و انتقال تجربه به نیروهای جوان و تازه استخدام شده باعث انگیزه بخشی بخ نیروی کار فعلی شما خواهد شد. یک فرد بازنشسته بیش از هر چیز نیازمند احترام است. این افراد دیگر لازم نیست ساعت 8 صبح سرکار حاضر شوند و مزایای ویژه‌ای، بابت راهنمایی و انتقال تجربه (منتورینگ) تیم‌های جوان خواهند داشت.

بهبود فرهنگ سازمانی: انجام بررسی‌های لازم برای وضعیت فعلی فرهنگ سازمانی، انجام می‌شود و راهکارهای موثر برای بهبود فرهنگ سازمانی بر اساس استراتژی و اهداف شرکت، طراحی می‌گردد. باید توجه داشت بهبود فرهنگ سازمانی بسیار ظریف بوده و همین طور که فرهنگ فعلی سازمان در طول زمان و به مثابه کوه یخ شکل، (بخش کمی از آن قابل مشاهده است) گرفته است، بهبود آن نیز، نیازمند صبر و حوصله و صرف زمان طولانی خواهد بود.

مدیریت استعدادها: طراحی و استقرار شناسایی و برنامه‌ریزی مدیریت استعداد در سازمان است. دنیای امروز، دنیای شکار استعدادها است. شما باید بدانید چه می‌خواهید، تا بتوانید نیروهای مورد نظر خود را برای نیازهای سازمانی آینده خود آماده کنید.

خدمات دیگر مشاوره منابع انسانی، شامل مشاوره در طراحی و استقرار فرآیندهای مرتبط با بیمه تامین اجتماعی و اخذ مفاصاحسابهای تامین اجتماعی، مقررات اداره کار، بیمه‌های بازرگانی که ریسک و خطرات احتمالی کسب و کار شما را کاهش می‌دهند و برگزاری مراسم و جشن‌های مناسبتی خواهد بود.

بر اساس نوع خدمات در بیزیار، چهار مدل تعرفه مشاوره منابع انسانی و برون سپاری در نظر گرفته شده است، که شرکتها می‌توانند بر اساس شرایط و نیازهای خود، یک یا چند مورد از آنها را انتخاب نمایند.

  1. جذب و استخدام نیروهای کلیدی
  2. مشاوره موردی (ساعتی)
  3. مشاوره روتین مشاوره و برون سپاری حضوری در هفته بصورت مرتب و روتین (مثلاً 3 ساعت در هفته)
  4. پروژه‌های توسعه منابع انسانی، مانند طراحی پروژه بهبود مدیریت منابع انسانی، نوشتن کتابچه راهنمای کارمندان، تدوین شرح مشاغل یا ایجاد نظام مدیریت عملکرد و ارزیابی، نظام حقوق و دستمزد، نظام امور رفاهی و انگیزشی، نظام آموزش، و …

برون‌سپاری و مشاوره امور منابع‌انسانی

به منظور برون‌سپاری و مشاوره منابع انسانی، از طریق آدرس www.bizyar.com/fa و با استفاده از تخصص و تجارب بیزیار، در بسیاری از شرکت‌ها، موسسات و پروژه‌ها، امور منابع انسانی مورد نیاز شما، با هزینه و کیفیت مناسب‌تری انجام خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا