اخبار سایت

اعلام آمادگی ۶۵ واحد تولیدی مرکزی برای کنسرسیوم تخصصی مهارتی



به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد احمدی ظهر یکشنبه در کنسرسیوم تخصصی مهارت آموزی و اشتغال دانشگاه فنی و حرفه‌ای در اراک، اظهار کرد: در پنج سال آینده استان مرکزی نیازمند تکنسین و مهندس بوده و پیش بینی آموزش لازم برای این قشر ضروری است.

وی به روز رسانی دانشگاه را از برنامه‌های استان عنوان کرد و ادامه داد: صنایع نیازمند برخی رشته‌ها هستند و برخی رشته‌ها نیز باید از دوره‌های آموزشی خارج شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با بیان اینکه ۶۵ واحد تولیدی برای کنسرسیوم تخصصی مهارت آموزی و اشتغال اعلام آمادگی کردند، یادآور شد: این دانشگاه تنها دانشگاه دولتی در زمینه تربیت تکنسین و مهندس در جامعه دانشگاهی است.

احمدی گفت: با توجه به اینکه بیش از ۳۰ هزار نیروی انسانی تکنسین و مهندس طی ۵ سال آینده در استان نیاز است، فعالیت این کنسرسیوم کمک می‌کند که این نیاز رفع را رفع کنیم و در کنار آن بروزرسانی رشته‌های دانشگاهی را دنبال خواهیم کرد و در صورت نیاز رشته جدید معرفی و بازتعریف می‌کنیم.

کمبود نیروی کار در برخی شهرستان‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی هم در این آئین گفت: در برخی شهرهای استان کمبود نیروی کار گزارش شده است.

حسن میرزاخانی افزود: بازگشت واحدها به چرخه تولید در صنایع منجر به کاهش نرخ بیکاری در استان شده است.

وی نرخ بیکاری استان مرکزی در پاییز سال گذشته را هشت و یک دهم درصد عنوان کرد و گفت: این نرخ اکنون به ۶ و یک دهم درصد رسیده است و تا پایان سال این رقم کمتر خواهد شد.

معاون استاندار مرکزی بیان کرد: بهبود کسب و کار استان در حال پیگیری است و نرخ مشارکت در استان مرکزی از میانگین کشوری به علت بافت مسن افراد، پایین‌تر است.

میرزاخانی از تحقق نرخ اشتغال هدف‌گذاری شده استان در هشت ماه گذشته خبر داد و گفت: تا پایان سال این نرخ بهتر می‌شود.

در این آئین تفاهم‌نامه بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با ۲۳ واحد صنعتی استان منعقد شد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع خبر

دکمه بازگشت به بالا