فناوری های نوین

نخستین آمبولانس مجهز به واقعیت ترکیبی و هوش مصنوعی از راه رسید



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، استارت آپ خدمات درمانی دیجیتالی سنگاپوری Mediwave سیستم «مجموعه واکنش اضطراری»( Emergency Response Suite) را برای تکنسین های اورژانس خود برای سرویس آمبولانس۱۹۹۰ Suwa Seriya ارائه و ادعا کرده این نخستین آمبولانس مجهز به واقعیت ترکیبی و هوش مصنوعی جهان است.

هنگامیکه یک مورد اورژانسی در مرکز کنترل و دستور ۱۹۹۰ ثبت می شود، تکنسین های پزشکی اورژانس در یک آمبولانس مجهز به اینترنت به محل ارسال می شوند. آنها می توانند از هدست های واقعیت ترکیب هولو لنز مایکروسافت استفاده کنند. به این ترتیب تکنسین می تواند گزینه هایی را در منوهای مختلفی که در هوا ظاهر می شوند، انتخاب کند و سیستمی جلوی چشمانش ظاهر می شود برای افراد دیگر قابل مشاهده نیست.

این تنظیمات فناوری ارتباطات ۵G را برای برقراری ارتباط بین پرسنل اورژانس و داده های پزشکی بیمار و همچنین ردیابی مکانی یا تجهیزات تشخیصی مانند ECG یا رصد فشار خون به کار می گیرد و از سوی دیگر در صورت نیاز یک رابط ویدئوی زنده با پزشک فراهم می کند تا مراقبت ها در محل انجام شود.

پزشک از راه دور نیز می تواند با کمک یک پایانه در بیمارستان از دسترسی آنی تشخیص ها در محل بهره گیرد و برای اقدامات اضطراری یا داروهای مورد نیاز به پرسنل دستوراتی بدهد.

به گفته شرکت سازنده این آمبولانس، سیستم مذکور مجهز به ویژگی تبدیل سخن به متن، نوشتن متن با کمک هوش مصنوعی برای به‌روزرسانی‌های فوری پرونده‌های مراقبت الکترونیکی از بیمار است. از سوی دیگر می توان آمبولانس را برای درمان بیشتر به نزدیک‌ترین یا مجهزترین بیمارستان هدایت کرد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا