اخبار سایت

مزایا و معایب گوشی های آیفون


—————- رپرتاژ آگهی —————–

آیفون، نام مشهوری است که برای گوشی‌های تولید شده توسط شرکت اپل به کار می‌رود. کیفیت بالا و عملکرد عالی این گوشی‌ها بر کسی پوشیده نیست. موبایل‌های اپل برخلاف سایر همتایان خود که از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند، دارای یک سیستم عامل اختصاصی متعلق به کمپانی اپل هستند؛ این سیستم عامل، ios نام دارد و مخفف عبارت انگلیسی iphone operating system است.

استفاده از سیستم عامل منحصر به فرد به همراه به کار بردن قطعات سخت‌افزاری باکیفیت، باعث شده است که گوشی‌های آیفون، همواره در میان رقیبان خود بدرخشند اما به احتمال زیاد شما نیز مطالبی درباره محدودیت‌های گوشی‌ اپل شنیده‌اید؛ از این رو به خصوص اگر تا به حال از گوشی اندروید استفاده کرده و قصد دارید در آینده، موبایل آیفون تهیه کنید، ممکن است، برای انتخاب آن تردید داشته باشید؛ به همین منظور ما با بررسی محصولات آیفون و مقایسه آنها با سایر گوشی‌ها تلاش نموده‌ایم، مهم‌ترین مزایا و معایب گوشی های آیفون را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

 

مزایای گوشی آیفون




گوشی آیفون مزایای زیادی دارد که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به یکپارچگی و سازگاری سیستم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن اشاره کرد؛ به همین دلیل موبایل‌های معرفی شده، کاربردی فراتر از یک تلفن همراه داشته و قادر به انجام هر نوع فعالیت رایانه‌ای هستند.

در ادامه، برخی دیگر از مزایای گوشی آیفون را بیان می‌کنیم:

 

کیفیت ساخت بالا




اگر استحکام بدنه و کیفیت ساخت گوشی برای شما مهم است، خرید آیفون را به شما توصیه می‌کنیم. این دستگاه‌ها تا حدودی در برابر ضربه مقاومت کرده و نسبت به سایر محصولات حوزه خود دوام بالایی دارند؛ البته این به معنای آن نیست که اجازه دهیم، گوشی به اجسام سخت برخورد کند.

 

رابط کاربری عالی




یکی از مزایای مهم گوشی آیفون، داشتن رابط کاربری عالی و در عین حال ساده است؛ در واقع تلفن‌های آیفون برخلاف سایر موبایل‌های هوشمند، رابط کاربری روانی دارند که باعث می‌شود، کار با آنان بسیار راحت باشد.

 

پردازنده قدرتمند و سریع


 




مجهز بودن به پردازنده قدرتند با سرعت پردازش بالا، شاید اصلی‌ترین مزیت گوشی آیفون باشد. این ویژگی باعث می‌شود که برخلاف بسیاری از گوشی‌های هوشمند، محصولات آیفون، طی سال‌های متوالی مثل روز اول کار کرده، بدون اینکه دچار کندی شوند؛ علاوه بر این پردازنده قوی، امکان استفاده از گوشی، طی ساعات متوالی جهت انجام کارهای مختلف را فراهم می‌کند.

 

کیفیت صفحه نمایش




گوشی آیفون از نمایشگر فوق العاده‌ای بهره می‌برد که وضوح بالای تصاویر و روشنایی صفحه را به ارمغان می‌آورد. کیفیت این صفحه نمایش به حدی است که حتی در زیر خورشید نیز می‌توان به راحتی از آن استفاده کرد. در حال حاضر به نقل از DisplayMate، گوشی آیفون 14 پرومکس، بالاترین رتبه را در ارزیابی عملکرد صفحه نمایش به دست آورده است.

 

کیفیت بالای دوربین




عملکرد دوربین آیفون به معنای واقعی، قابل تقدیر است؛ برخی افراد این گوشی‌ها را تنها به خاطر قابلیت تهیه عکس‌ها و فیلم‌های باکیفیت خریداری می‌کنند. ارائه تصاویر واضح و پویایی که هر رنگی را به صورت واقعی خود نشان می‌دهند، باعث می‌شود که افراد به کلی از تهیه دوربین، بی‌نیاز شوند.

 

کیفیت بالای تماس صوتی و تصویری




کیفیت عالی تماس صوتی و تصویری در گوشی آیفون، مزیتی است که شاید برخی اشخاص از آن اطلاع نداشته باشند. برای توضیح بیشتر باید اضافه کرد که گوشی‌های شرکت اپل از چیپست‌های ارتباطی قوی بهره می‌برند؛ در نتیجه برقراری تماس با سرعت بالاتر و کیفیت بهتری صورت می‌گیرد؛ علاوه بر این گوشی‌های آیفون از دوربین باکیفیت، نمایشگر عالی و همچنین اسپیکر قدرتمند بهره می‌برند؛ وجود همه این فاکتورها در کنار یکدیگر، امکان برقراری تماس صوتی یا تصویری را با کیفیت هر چه تمام‌تر فراهم می‌کند.

 

پشتیبانی بسیار خوب




به‌روز رسانی سیستم عامل یکی از خدماتی است که بسیاری از شرکت‌های عرضه کننده گوشی هوشمند به منظور پشتیبانی از محصولات خود ارائه می‌دهند. استفاده از سیستم عامل آپدیت شده، نه تنها عملکرد گوشی را بهبود می‌بخشد و سرعت کار آن را بالا می‌برد؛ بلکه از نظر افزایش امنیت نیز مد نظر است. اغلب برندهای موبایل، پشتیبانی مذکور را نهایتاً به مدت 2 تا 3 سال ارائه می‌دهند در حالی که پشتیبانی اپل، 5 تا 6 سال است.

 

امنیت بسیار بالا




در رابطه با امنیت گوشی‌های آیفون باید گفت که نسبت به سایر گوشی‌ها، تا حدودی با بدافزارها، ویروس‌های مخرب و حتی هکرها مبارزه می‌کنند؛ علاوه بر این در سال‌های اخیر، اپل بیش از پیش به امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران توجه کرده است؛ به نحوی که اگر گوشی شما به دست دیگری بیفتند (به سرقت برود) امکان دسترسی به اطلاعات آن وجود نخواهد داشت.

 

داشتن حافظه ابری Icloud




یکی دیگر از مزایای جالب توجه گوشی‌های آیفون این است که به راحتی با سایر دستگاه‌های اپل (از جمله ساعت هوشمند، آی پد، مک بوک و ایرپاد) ارتباط برقرار کرده، قادر به تبادل داده‌ها، فایل‌ها و اطلاعات هستند. لازم به توضیح است که محصولات کمپانی اپل، مجهز به سرویسی تحت عنوان Icloud هستند که اطلاعات را در یک فضای اینترنتی ذخیره می‌کند. با وجود این سرویس، به عنوان مثال شما می‌توانید، در زمان تماشای فیلم با موبایل، هر زمان که اراده کردید، ادامه فیلم را بر روی کامپیوتر خود ببینید.

مزیت حافظه ابری آی کلود به انتقال آسان فایل‌ها و تماشای فیلم محدود نمی‌شود؛ با کمک این سرویس، امکان از دست رفتن اطلاعات (حتی به علت سرقت گوشی)، به صفر رسیده، در هر زمان و مکانی (در صورت دسترسی به اینترنت) می‌توان به آنها دسترسی یافت.

 

معایب گوشی های آیفون


 




همانند هر کالای مشابه دیگری، گوشی‌های آیفون نیز دارای معایبی هستند که در ادامه به اصلی‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.

 

قیمت بالا




احتمالاً بزرگترین ایراد گوشی‌های آیفون، قیمت بالای آنهاست؛ در حالی که برخی برندها تلاش می‌کنند، گوشی‌هایی با امکانات بالا و قیمت مقرون به صرفه را در اختیار کاربران قرار دهند، گران بودن آیفون باعث می‌شود، برخی افراد از خرید آن چشم‌پوشی کنند.

 

تعمیر سخت




یکی از مهمترین معایب گوشی‌های آیفون را باید تعمیرات سخت‌تر نسبت به دیگر گوشی‌های موجود در بازار دانست. سیستم عامل منحصربفرد آیفون علاوه بر اینکه مزایای خاصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، تعمیرات آن را نیز پیچیده می‌کند. البته در این مورد جای نگرانی است؛ زیرا اگر برای تعمیر گوشی‌های آیفون اپل به مراکز معتبر و نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنید، متخصصان این مجموعه‌ها در سریعترین زمان ممکن، گوشی را به مانند روز اول در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

عدم تعبیه برای حافظه جانبی




هر چند که کمپانی اپل، حافظه نسبتاً بالایی برای گوشی‌های خود تدارک می‌بیند؛ اما امکان استفاده از حافظه جانبی در این موبایل‌ها وجود ندارد؛ بنابراین درصورت نیاز به حافظه زیاد، باید مدل‌های بالاتر آیفون را خریداری نمود.

 

محدودیت انتخاب مدل




طراحی منحصر به فرد و استفاده از سیستم عامل اختصاصی از مزایای گوشی‌های آیفون محسوب می‌گردد اما این مسئله باعث شده است که تنوع مدلی آنان کمتر از سایر برندها باشد؛ در حالی که برخی شرکت‌های عرضه کننده تلفن همراه هوشمند، همواره در تلاش هستند که محصولات متنوعی را با توجه به نیاز کاربران مختلف ارائه دهند.

 

انتقال سخت فایل به گوشی های اندرویدی




عدم امکان استفاده از امکاناتی مثل بلوتوث (که گوشی‌های اندرویدی به آن مجهز هستند)، موجب شده است که انتقال فایل از آیفون به گوشی اندرویدی، سخت باشد؛ اما باید خاطر نشان کرد که در حال حاضر با وجود برنامه shareit، این مشکل تا حد زیادی رفع شده است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا