فناوری های نوین

میزان «صرفه‌جویی ارزی» معیار حمایت از دانش‌بنیان‌ها



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، سعید شوال پور در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران ساخت گفت: سازمان برنامه و بودجه، تخصیص اعتبارات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را با توجه به توسعه بازاری که رخ داده است و افزایش شرکت های دانش بنیان که بالغ بر ۹ هزار شرکت شده اند در اولویت قرار داده است، به طوری که برای سال جاری علی رغم تمام محدودیت هایی که در حوزه فناوری بوده است سعی شده تا اعتبارات قابل قبولی را اختصاص دهد.

وی افزود: در دو سه ماه آینده و تا پایان سال برنامه داریم تا اعتبارات خوبی را به این نهاد اختصاص دهیم. ضمن آنکه به صندوق نوآوری و شکوفایی هم که یکی از بازیگران تامین مالی زیست بوم دانش بنیان کشور است، اعتبارات خوبی تخصیص داده شده است.

شوال پور تاکید کرد: یکی از درخواست های ما از شرکت های دانش بنیان این است که مسائل و مشکلاتی که به ویژه در خصوص خروج ارز داریم را حل کنند و در این راستا هر شرکتی که بتواند سهم بیشتری در صرفه جویی ارزی برای کشور داشته باشد کمک بیشتری دریافت خواهد کرد و از محل ردیف ها و به روش های مختلف از آنها حمایت می‌کنیم.

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم شرکت های دانش بنیان را به جایگاه واقعی خود برسانیم لازم است تا این شرکت ها را به عنوان بازیگران اصلی در اقتصاد کشور بپذیریم ادامه داد: این شرکت ها علاوه بر صرفه جویی های ارزی با صرفه جویی در حوزه های مصرف انرژی، آب، مواد غذایی و هزینه های تولید به کشور کمک می‌کنند.

وی تاکید کرد: زمانی که دولت متوجه شود که شرکت های دانش بنیان صرفه جویی ارزی و ریالی برای کشور ایجاد می‌کنند، منابعی که به معاونت علمی اختصاص می‌دهد و همچنین سایر منابع اختصاص داده شده به اکوسیستم فناوری ارتقا پیدا خواهد کرد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا