فناوری اطلاعات

تقویت شبکه ارتباطی صحن‌ها و شبستان‌های حرم مطهر رضوی



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی با اشاره به ضرورت پایداری ارتباطی در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر گفت: همزمان با ورود مسافران به این استان، تقویت هر چه بیشتر پوشش شبکه ارتباطی بارگاه منور علی ابن موسی‌الرضا (ع) لازم و ضروری است.

وی با تاکید بر اهمیت تکریم زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در سال‌های گذشته، خاطر زائرین بارگاه منور رضوی را مکدرمی کرد، وضعیت شبکه ارتباطی حرم مطهر و اطراف آن بود.

دلگیر افزود: از ابتدای استقرار دولت سیزدهم، با حمایت‌های وزارت ارتباطات، پیگیری مجموعه ارتباطی استان و تعامل سازنده با ارگان‌های ذی صلاح، با نصب و راه اندازی چندین سایت جدید و ارتقا تکنولوژی سایت‌های قدیم و همچنین با افزایش ظرفیت شبکه، پوشش ارتباطی بارگاه منور رضوی به طرز چشمگیری بهبود یافته، به گونه‌ای که در حال حاضر شبکه ارتباطی حرم مطهر در وضعیت پایدار و مناسبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه همزمان با شروع فصل تابستان و فرارسیدن ایام مناسبتی از جمله دهه ولایت، شهر مشهد و استان خراسان رضوی شاهد افزایش مسافرت‌ها بوده و اکنون بسیاری از زائران مهمان این استان هستند، تصریح کرد: با اقدامات انجام گرفته و رصد لحظه‌ای وضعیت پوشش ارتباطی حرم و اطراف آن، دیگر هیچ زائر و مجاوری از افت کیفیت ارتباطی آزرده خاطر نخواهد بود.

دلگیر همچنین خاطر نشان کرد: هم اکنون در کلیه شبستان‌ها، صحن‌ها، رواق‌ها و پارکینگ‌های حرم مطهر، ارتباطی پایدار و بدون افت کیفیت مهیا بوده و امکان برقراری ارتباط تصویری با کلیه مناطق، بر بستر پیام‌رسان های بومی نظیر بله و روبیکا در دسترس عموم زائران و مجاوران است.

مدیر کل ارتباطات خراسان رضوی با اشاره به اینکه با توجه به اعیاد مناسبتی پیش رو و نیز نزدیک شدن به ماه‌های محرم و صفر حضور میلیونی عاشقان علی ابن موسی‌الرضا (ع) در استان دور از انتظار نیست تأکید کرد: مجموعه ارتباطی استان با تمام قوا آماده پذیرایی از مهمانان حریم امن رضوی است و تلاش داریم خاطره‌ای خوش، به همراه ارتباطی پایدار، با کیفیت و ایمن برای کلیه زائرین امام رئوف رقم بخورد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا