فناوری های نوین

آب‌بندی ساختمان با پودر عایق رطوبت آنتی باکتریال ارتقا یافت



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، عایق رطوبتی پایه سیمان ژیکاوا؛ کارایی زیادی در عایق بندی پروژه‌های ساختمانی دارد. این عایق رزین پودری است که کار کردن با آن بسیار ساده، راحت و بدون دردسر است. فقط کافی است، این پودر عایق رطوبتی را با آب مخلوط کرده و با قلم‌مو و یا تی پلاستیکی و یا هر وسیله دیگری بر روی سطح زیر کار بکشید، تا پس از چند ساعت، خشک شده و لایه‌ای نفوذ ناپذیر تشکیل دهد. این لایه بسیار محکم و مقاوم بوده و به خوبی به زیر کار چسبیده و تنها با وسایل مکانیکی می‌توان آن را جدا کرد.

دوام و مقاومت بالا، کاربرد راحت و آسان، مقرون به صرفه و اقتصادی، مقاومت در برابر فشار آب بالا، اجازه عبور به بخار و امکان ایجاد تنفس سطح زیرین، مقاومت در برابر اشعه UV و شرایط آب و هوایی مختلف، مقاومت در برابر سایش، سرعت بالای انجام کار، قابلیت اجرا بر روی تمام سطوح و انعطاف زیاد با خاصیت پوشش درزها و چسبندگی زیاد به سطح زیرکار و حفظ این چسبندگی در مقابل ضربات دائم آب از جمله مزایای استفاده از عایق رطوبتی پایه سیمان است.

از جمله کاربردهای عایق رطوبتی پایه سیمان ژیکابام می‌توان به عایق کاری پشت بام، سرویس‌های بهداشتی، حمام و آشپزخانه، آب‌بندی هر نوع استخر و منبع آب، بندکشی و آب‌بندی لای درز کاشی‌ها، چسب سازگار با سیمان و گچ برای افزایش چسبندگی ملات، تزئین قطعات سفالی و گلدان‌ها، رنگ‌آمیزی و آب‌بندی سقف‌های شیروانی و ایرانیتی (در رنگ‌های متنوع) و عایق کاری و ضد رنگ کردن کف و بدنه کولر و به طور کلی کلیه ورق‌های گالوانیزه و فلزی اشاره کرد.

همچنین چسب قوی و همه‌کاره برای چسباندن سنگ، کاشی، گچ، قطعات شکسته چینی و سرامیک، تعمیر شکستگی و سوراخ شدگی ورق‌های فلزی و ایرانیتی با کمک مش و الیاف فایبرگلاس، با اجرای یک لایه ژیکابام روی یونولیت، ملات سیمانی و گچی به راحتی روی آن می‌چسبد، چسباندن کاشی و سنگ‌های پله لق شده، آب بندی و محافظت پاشنه درب‌های چوبی، آب بندی و نفوذناپذیر کردن شکاف‌ها و ترک‌ها و چسباندن قطعات یونولیت به یکدیگر و روی دیوار از دیگر کاربردهای این عایق است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا