فناوری اطلاعات

اپراتورهای ثابت و سیار برتر معرفی می‌شوند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، امیر لاجوردی جانشین وزیر در امور ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در همایش روابط‌عمومی استان‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت ارتباطات و در پاسخ به سوالات کارشناسان روابط عمومی این وزارتخانه از معرفی اپراتورهای برتر براساس شاخص‌های کیفی خبر داد و گفت: این اقدام برای تسهیل دسترسی مشترکان به برترین خدمات ارتباطی انجام می‌شود.

وی سرعت اینترنت را در کسب رضایت مشترکان بسیار مهم دانست و افزود: توسعه فیبرنوری در کشور افزایش سرعت اینترنت را به دنبال دارد چرا که فیبرنوری، سرعت اینترنت را تا هزار مگابیت بر ثانیه افزایش می‌دهد و رگولاتوری تصمیم دارد در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، کف سرعت ارائه شده از سوی اپراتورها بر روی فیبرنوری را مشخص کند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تغییر باورهای نادرست جامعه پیرامون بحث تشعشعات دکل‌های مخابراتی را یکی از وظایف تبیینی حوزه روابط‌عمومی دانست و گفت: در بحث تشعشعات دو موضوع مطرح است. یکی تشعشعات تجهیزات مخابراتی و BTSها و دیگری تشعشعاتی است که گوشی‌های تلفن همراه تولید می‌کنند.

لاجوردی با اشاره به اینکه نظارت بر تداخل فرکانسی تجهیزات رادیویی بر عهده معاونت رادیویی رگولاتوری و نظارت بر میزان تشعشعات دکل‌های مخابراتی برعهده سازمان انرژی اتمی کشور است، عنوان کرد: اندازه‌گیری تشعشعات دکل‌های مخابراتی و ارتباطی توسط رگولاتوری صورت می‌گیرد و سازمان انرژی اتمی بر اساس استانداردهای جهانی بر آن نظارت بسیار سختگیرانه ای دارد.

وی افزود: ضمن اینکه گوشی‌های تلفن همراه که مردم استفاده می‌کنند نیز تشعشع دارد که قبل از ورود آنها به کشور، میزان تشعشع آنها توسط آزمایشگاه‌های مورد تأیید رگولاتوری اندازه‌گیری شده و تنها زمانی که این میزان کمتر از اندازه استاندارد باشد، اجازه واردات به کشور را پیدا می‌کند.

معاون وزیر ارتباطات همچنین در پاسخ به سوال یکی از حاضران در جلسه پیرامون ممنوعیت واردات گوشی‌های آیفون، گفت: در حوزه واردات گوشی همراه، وزارت ارتباطات و رگولاتوری اختیاری ندارد و متولی اصلی واردات گوشی به کشور وزارت صمت است.

جانشین وزیر در امور ارتباطات درباره گوشی‌هایی که قابلیت اتصال به شبکه ۵G را دارند، بیان کرد: این موضوع به عوامل مختلف بستگی دارد. به عنوان مثال یک گوشی ممکن است نسل پنجم را روی فرکانس ۲۳۰۰ پشتیبانی کند درحالیکه اپراتور ممکن است ۵G را روی فرکانس ۳۵۰۰ ارائه کرده باشد که در این صورت آن گوشی باوجود پشتیبانی از ۵G اما قابلیت اتصال و استفاده از نسل پنجم را ندارد.

وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه برندهای مختلف گاهاً به صورت منطقه‌ای و در نسخه‌های اروپا، آسیا و… تولید می‌شوند. یعنی سازندگان متناسب با منطقه جغرافیایی، گوشی را می‌سازند و قابلیت‌های مختلف روی آن می‌گذارند. از همین رو ممکن است یک مدل گوشی ۵G در نسخه اروپایی به شبکه نسل پنجم متصل شود اما همان مدل گوشی در نسخه خاورمیانه، پاسخگوی ۵G نباشد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا