اخبار سایت

مزایای چت‌بات‌های هوش مصنوعی برای شرکت‌ها


چت‌بات‌ها به لطف پشتیبانی از هوش مصنوعی، مزایای زیادی را برای شرکت‌ها فراهم می‌کنند که تجربه مشتری را به سطوح پیشرفته‌تری می‌برد.

چت‌بات‌ها اخیراً بسیار محبوب شده‌اند. اغلب، اولین تعامل مشتریان با شرکت‌ها با چت‌بات‌ها صورت می‌گیرد، از آنها استقبال می‌کنند و به شیوه‌ای دوستانه و آرام با آنها ارتباط برقرار می‌کنند. اما، چگونه شرکت‌ها می‌توانند از این ربات‌ها در وب سایت و سایر پلتفرم‌ها استفاده کند؟ 

سه نوع چت ربات وجود دارد: اولی مبتنی بر قانون، دومی ربات‌های هوش مصنوعی و سومی ترکیبی است که این از نوع اول و دوم. چت ربات‌های مبتنی بر قانون آن‌هایی هستند که به کاربر امکان انتخاب گزینه‌هایی را می‌دهند که با کلیک بر روی آن، به پاسخ سوالشان برسند. این ربات‌ها تنها مجموعه محدودی از پاسخ‌ها را ارائه می‌دهند، اما شما می‌توانید از آنها برای پاسخ به بیشتر سوالات رایج مشتریان استفاده کنید.

چت‌بات‌ها که از هوش مصنوعی، پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشینی استفاده می‌کنند، کلمات و عبارات کلیدی مختلفی را پردازش می‌کنند. این ربات‌ها در طول زمان آموزش داده می‌شوند تا سؤالات بیشتری را درک کنند و روش‌های متفاوتی را که مشتریان یک سؤال را بیان می‌کنند، تجزیه کنند.

چت‌ربات‌های ترکیبی، ربات‌های مبتنی بر قانون را با فناوری هوش مصنوعی ترکیب می‌کنند و برخی از وظایف مبتنی بر قانون را انجام می‌دهند، اما می‌توانند زمینه و هدف کاربر را نیز شناسایی کنند. این بهترین ابزار متعادل برای تعامل با بازدیدکنندگان وب سایت است.

از مزایای مالی گرفته تا بهبود رضایت مشتری؛ ربات‌های گفتگو می‌توانند به رشد کسب‌وکارتان کمک کنند و در عین حال مشتریانتان را راضی نگه دارند.

در اینجا مهم‌ترین مزایای چت‌بات‌ها برای کسب و کار شما آورده شده است:

افزایش فروش: چت‌بات‌ها می‌توانند فروش بیشتری را برای شرکت شما به ارمغان بیاورند. با به نمایش گذاشتن محصولات جدید شما و ارائه تخفیف برای جذب آنها، بازدیدکنندگانی که برای اولین بار به وب‌سایت شما مراجعه می‌کنند را به مشتری تبدیل می‌کنند!

صرفه جویی در هزینه: صرفه جویی در هزینه یکی دیگر از مزایای کلیدی چت‌بات‌ها است، زیرا آنها می‌توانند کارهای روزمره را که شامل همه چیز، از پاسخ به سؤالات متداول گرفته تا رزرو قرار ملاقات، را بصورت خودکار اعمال کنند. این چت‌بات‌ها به تیم پشتیبانی مشتری شما اجازه می‌دهد تا بر سوالات پیچیده‌تری تمرکز کند. همچنین، استفاده از چت‌بات‌ها بسیار ارزان‌تر از استخدام کارمندان تمام می‌شود! با انجام این کار، می‌توانید تعداد کارکنانی که شرکت شما برای فعالیت نیاز دارد را نیز کاهش دهید.

 

بهبود تعامل با مشتری: می‌توانید از چت‌بات‌ها به عنوان دستیار مجازی برای مشتریان خود استفاده کنید. ربات‌ها می‌توانند با تعاملی‌تر کردن تجربه، تعامل مشتری را بهبود بخشند. درواقع، مشتریان شما می‌توانند با یک ربات چت تعامل داشته باشند و پشتیبانی شخصی دریافت کنند.

از آنها به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید: یکی دیگر از مزایای چت‌بات‌ها برای تجارت شما این است که می توانید از آنها به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید. چت‌ربات‌های بازاریابی می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی محاوره‌ای، محصولات را به مشتریان توصیه کنند، سفارش دهند و مشتریان را به سمت فروش سوق دهند.

کاهش نرخ پرش: نرخ پرش یک وب‌سایت تا حد زیادی به میزان جذب کاربران در مرور محتوا بستگی دارد. به این معنی که بازدیدکنندگان پس از بازکردن صفحه اول وب‌سایت شما، مرور سایت را متوقف نکنند و باز هم به آن سر بزنند! 

دریافت بازخورد مشتری: یکی دیگر از مزایای چت‌بات‌ها این است که می‌توانند داده‌های مشتری مانند نام، آدرس ایمیل و سایر اطلاعات را جمع آوری کنند. همچنین می‌توانید یک نظرسنجی رضایت مشتری را در پایان مکالمه ربات قرار دهید تا متوجه شوید که مشتریان شما چقدر از برند شما رضایت دارند.

کمک به استخدام: حتی بخش منابع انسانی شما می‌تواند از چت‌بات‌ها بهره‌مند شود. می‌توانید از آن برای خودکارسازی برخی از فرآیندهای استخدام استفاده کنید. این امر شامل پاسخ دادن به سؤالات متقاضیان استخدام و اطلاع رسانی آنها می‌شود.

کاهش تعداد درخواست‌های عامل انسانی: بیش از 87 درصد از مشتریان گزارش می‌دهند که چت‌بات‌ها در حل مشکلات آنها موثر هستند. این یکی از مزایای چت‌بات‌ها در خدمات مشتری است، زیرا ربات‌ها می‌توانند به طور قابل توجهی درخواست‌ها را به نمایندگان انسانی شما کاهش دهند.

در تمام ساعات شبانه روز در دسترس است: چت‌ربات‌ها برای پاسخ به سوالات مشتریان در هر ساعت، روز یا شب در دسترس هستند. مشتری می‌تواند سوال خود را از چت‌بات بپرسد و بلافاصله پاسخ دریافت کند یا او را به صفحه‌ای که حاوی محصول مناسب است ارجاع دهد.

پشتیبانی چند زبانه: ربات‌ها به زبان‌های زیادی در دسترس هستند که یکی از مزایای چت‌بات‌ها است. بنابراین، مهم نیست که مشتری شما چه زبانی را ترجیح می‌دهد، می‌تواند پشتیبانی مناسب را دریافت کند.

ارائه یک تجربه شخصی: در واقع، حدود 44٪ از خریداران پس از دریافت یک تجربه شخصی تبدیل به مشتریان همیشگی می شوند. بنابراین ارائه خدمات شخصی سازی شده به مشتریان به نفع شما است.

خدمات مشتری فعال: ارتباط اکثر شرکت‌ها با مشتریان منفعلانه است. این بدان معنی است که آنها فقط به مشتریان پاسخ می‌دهند، اما اغلب تعاملی اتفاق نمی‌افتد. از آنجایی که حدود 68 درصد از خریداران دیدگاه مثبت‌تری نسبت به برندهایی دارند که خدمات پیشگیرانه به مشتریان ارائه می‌دهند، می‌توانید با کمک چت بات ها از این موضوع به نفع خود استفاده کنید.

زمان پاسخگویی سریعتر: حدود 96 درصد از خریداران انتظار دارند ظرف پنج دقیقه پاسخ مطلوب را دریافت کنند. چت‌بات‌ها پاسخ‌های فوری را برای کمک به مشتریان ارائه می‌دهند. این امر باعث کاهش زمان انتظار مشتری و در نتیجه رضایت آنها می‌شود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا