اخبار سایت

توییتر موقتا دسترسی روزانه کاربران به پست‌ها را محدود می‌کند




ماسک روز شنبه، اول ژوییه، اعلام کرد این اقدام برای جلوگیری از حجم بالای استخراج اطلاعات و سوءاستفاده از سرورهای این پلتفرم صورت گرفته است.

براساس توییت ایلان ماسک از این به بعد هر کاربر تایید شده (با تیک آبی) می‌تواند روزانه ۶ هزار توییت را رویت کند‌. سقف دسترسی کاربران تایید نشده هم تا ۶۰۰ توییت در روز است.

کاربران تایید نشده‌ای هم که تازه حساب توییتر باز کرده‌اند، حداکثر ۳۰۰ توییت می‌توانند رویت کنند.

ماسک در توییت خود توضیح بیشتری درباره جزییات آنچه سوءاستفاده از توییتر و سرورهای آن خوانده نداده اما به زبان ساده، آنچه او تحت عنوان «تراش‌دادن داده» (Data Scraping) خوانده به استخراج اطلاعات از اینترنت اشاره دارد.

بسیاری از سیستم‌های هوش مصنوعی یا چت‌بات‌ها برای آموختن مدل‌های زبانی کاربران مورد هدف خود، نیاز به دریافت حجم انبوهی از مکالمات انسان‌های واقعی دارند که در شبکه‌های اجتماعی چون توییتر قابل دسترسی است.

پلتفرم‌هایی چون توییتر، فیسبوک یا ردیت روزانه میلیاردها مکالمه واقعی را در دسترس قرار می‌دهند و مدت‌هاست که مدعی‌اند برای فراهم کردن چنین حجمی از اطلاعات، شرکت‌های استخراج کننده باید به آنها پول بدهند.

در ماه آوریل، استیو هافمن، مدیرعامل ردیت به نیویورک تایمز گفت او ازاین که شرکت‌های هوش مصنوعی اطلاعات این پلتفرم را استفاده می‌کنند، ناراضی است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا