اخبار سایت

یادگیری این زبان شما را میلیاردر می‌کند



پایتون یک زبان برنامه‌نویسی همه‌منظوره است که برای ایجاد برنامه‌های مختلف استفاده می‌شود. این زبان توانسته است با تطبیق‌پذیری و سادگی خود، به یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی تبدیل شود.

نظرسنجی Stack Overflow در سال ۲۰۲۲ نشان داد که پایتون چهارمین زبان برنامه‌نویسی محبوب است و تقریباً ۵۰ درصد توسعه‌دهندگان از آن برای کارهای خود استفاده می‌کنند. این زبان به دلیل تنوع و سادگی خود، جذب بسیاری از غیربرنامه‌نویسان نیز شده است.

پایتون برای توسعه وب، نرم‌افزارها، اتوماسیون وظایف، تجزیه و تحلیل داده‌ها و تجسم داده‌ها استفاده می‌شود. این زبان با پشتیبانی از مدل‌های مختلف برنامه‌نویسی، امکان توسعه پروژه‌ها را با سرعت بالا فراهم می‌کند.

پایتون جامعه‌ای بزرگ و فعال دارد و مجموعه‌ای از ماژول‌ها و کتابخانه‌های مفید را برای برنامه‌نویسان فراهم می‌کند. این زبان برای تولید هوش مصنوعی و توسعه برنامه‌ها بسیار کاربردی است و توسط شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و اینستاگرام استفاده می‌شود.

با تسلط بر این زبان، می‌توان به یک شغل پردرآمد دست یافت. پایتون به عنوان پردرآمدترین زبان برنامه‌نویسی شناخته می‌شود و مسیر شغلی آن نیز بسیار چشمگیر است.

طبق آخرین گزارش‌ها درآمد متوسط برنامه‌نویس پایتون در ایران بین تا ۳۰ میلیون و در کشورهای دیگر بین ۸۰ تا ۱۱۸ هزار دلار است. ساخت بازی، طراحی سایت، ساخت اپلیکیشین، دیجیتال مارکتینگ، ساخت نرم‌افزار ویندوز و لینوکس و حتی تدریس این زبان ازجمله مسیرهای شغلی پردرآمد است.

منبع: همشهری آنلاین

 

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا