فناوری اطلاعات

مرکز ملی فضای مجازی مسئول فیلترینگ و فرماندهی امنیت فضای مجازی شد



به گزارش خبرنگار مهر، محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با اشاره به اینکه با تصویب کمیسیون، فرماندهی امنیت فضای مجازی و راهبری آن بر عهده مرکز ملی فضای مجازی خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه همیشه سکوهای فعال در حوزه فضای مجازی از یک نابسامانی و عدم متولی خاص رنج می‌بردند، کمیسیون با تصویب موادی به دنبال نظم بخشی به فعالیت سکوهای فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال بود.

وی افزود: بر این اساس، مرکز ملی فضای مجازی ملزم به تصویب سند سیاست‌ها و الزامات تنظیم گری سکوهای فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال ظرف سه ماه و تصویب در شورای ملی فضای مجازی شد. بعد از تصویب این سند، همه تنظیم گران بخشی و سکوهای فضای مجازی (پلتفرم‌ها) مکلف به رعایت این سند هستند.

زنگنه در پایان گفت: هرگونه مسدودسازی و پالایش این سکوها تنها بر عهده مرکز ملی فضای مجازی است تا دیگر شاهد نباشیم که دستگاه‌های مختلف بخواهند تصمیماتی خلاف این سند بگیرند.

وی اظهار داشت: همچنین باید نظام پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی توسط مرکز ملی فضای مجازی تهیه شود.

به گزارش مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات نیز پیش از این گفته بود: بر اساس یکی از احکام مصوب در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، مرکز ملی فضای مجازی و ما مکلف شدیم که با همکاری سایر دستگاه‌ها ظرف شش ماه از زمان لازم‌الاجرا شدن قانون، «برنامۀ ملّی توسعۀ هوش مصنوعی» را تهیه و به تصویب شورای عالی فضای مجازی برسانیم.ان‌شاءالله کار به زودی آغاز خواهد شد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا