فناوری های نوین

شرکت اسپیس ایکس علیه پناهندگان تبعیض اعمال می کند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا آمده است: طبق این شکایت حداقل از سپتامبر ۲۰۱۸ تا می ۲۰۲۲ میلادی اسپیس ایکس به طور مرتب پناهندگان را از درخواست برای شغل در این شرکت منع کرده و آنها را به دلیل وضعیت شهروندی شان استخدام نمی کرد. چنین رفتاری نقض قانون مهاجرت و ملیت است.

اسپیس ایکس در آگهی های مربوط به مشاغل و بیانیه های عمومی طی چند سال گذشته به اشتباه ادعا کرده بود تحت قوانین فدرال با عنوان «قانون کنترل صادرات» می تواند فقط شهروندان آمریکایی و افراد دارای اقامت دائم در این کشور را استخدام کند که گاهی اوقات از آنها به عنوان «دارندگان گرین کارت» نیز نام برده می شود.

طبق بیانیه وزارت دادگستری پست های آنلاین ایلان ماسک، مالک میلیاردر این شرکت نمونه ای از بیانیه های عمومی تبعیض آمیز هستند.

در این شکایت به یک پست ایلان ماسک در ژوئن ۲۰۲۰ میلادی در پلتفرم ایکس (توئیتر سابق) اشاره شده، که در آن آمده است: طبق قانون آمریکا برای استخدام در اسپیس ایکس فرد باید حداقل گرین کارت داشته باشد زیرا موشک ها فناوری تسلیحاتی پیشرفته هستند.

از سوی دیگر ماسک در پستی در پلتفرم ایکس نوشت به طور مرتب به این شرکت (اسپیس ایکس) اعلام شده استخدام هر فردی که ساکن دائم آمریکا نباشد به معنای نقض قانون بین المللی قاچاق اسلحه است که یک جرم کیفری به حساب می آید.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا