فناوری های نوین

ساخت و ساز را به ربات‌ها بسپارید



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تک کرانچ، تنها چند صنعت محدود به اندازه ساخت و ساز آماده قبول اتوماسیون و فرایندهای خودکار هستند. ارزش این صنعت فقط در آمریکا سالانه به حدود ۲ هزار میلیارد دلار می رسد. بخش اعظم کار در این صنعت تکراری و تا حدودی خطرناک است. در این میان ربات های صنعتی دقیقا برای حل این چالش ها ابداع شده اند. از سوی دیگر ساخت و ساز چالش های وسیع و مختلفی ایجاد می کند، این بدان معناست که استارت آپ های بیشتری می توانند بدون رقابت مستقیم در این صنعت فعالیت کنند.

ربات های آجرچین پدیده تازه ای نیستند. در حال حاضر Hadrian X احتمالا شناخته شده ترین شرکت در این حوزه است.

این شرکت آمریکایی در ساخت سازه هایی از بلوک های سیمانی تخصص دارد. از سوی دیگر شرکت هلندی Monoumental درساخت سازه با انواع مختلف گل سرخ تخصص دارد.

استارت آپ هلندی که در سال ۲۰۲۱ میلادی تاسیس شده تاکنون پروژه های پایلوت کوچکی در هلند اجرا کرده است از جمله نمای خارجی ۱۵ متری یک ساختمان. این شرکت مدعی است که می تواند چالش های مختلف ساخت و ساز را با کمک ربات ها برطرف کند. یکی از ربات های این شرکت یک ارابه(فرغون )خودکار است که وظیفه حمل بارهای سنگین را برعهده دارد. سپس یک ربات دیگر ملات مایع پخش می کند و آجرها را رویهم قرار می دهد.

مدیر ارشد اجرایی این شرکت هلندی می گوید: ما در Monoumental برای برطرف کردن چالش های صنعت فعالیت می کنیم. ربات های چابک، هوشمند و انطباق پذیر ما در ترکیب با نرم افزار و کارشناسی انسانی ، کارآمدی بی سابقه ای در صنعت ایجاد می کند.

این شرکت همچنین از سرمایه گذاری ۲۵ میلیون دلاری خبر داده است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا