اخبار سایت

حمل و نقل هوایی؛ جایگزین گران‌قیمت کشتیرانی در دریای سرخ


شبه‌نظامیان حوثی از ۱۹ نوامبر در حمایت از شبه‌نظامیان حماس در نبرد با اسرائيل، حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ را آغاز کردند. این حملات مسیر تجاری اصلی را که متصل کننده اروپا و آمریکای شمالی از طریق آسیا و کانال سوئز بود، مختل کرد.  

به گزارش رویترز، این اختلال هزینه حمل و نقل را در برخی موارد تا سه‌برابر افزایش داده است، زیر شرکت‌های کشتیرانی مجبورند مسیرهای اقیانوسی در اکثر موارد طولانی‌تری را انتخاب کنند.  

یان کلاین لاستاوس، مدیر عملیاتی حمل و نقل هوایی شرکت هلمان آلمان می‌گوید: «برخی از شرکت‌ها به سرعت به این اختلالات واکنش نشان داده و راه‌های حمل و نقل چندوجهی را به کار گرفته‌اند. آن‌ها با این راه حل برای انتقال کالا از چند مدل حمل و نقل استفاده می‌کنند.»
او می‌گوید که شاهد افزایش درخواست حمل و نقل ترکیبی برای کالاهای مصرفی چون پوشاک و لوازم الکترونیکی بوده است. در این نوع حمل و نقل به عنوان مثال کالا ابتدا از طریق دریا به بندری در دبی منتقل شده و در آن‌جا در هواپیما بارگیری می‌شود.

 

کلاین لاستاوس به رویترز گفت: «مسیر‌های جایگزین این امکان را به مشتریان می‌دهد که از مسیرهای پرخطر مانند دریای سرخ و همچنین سفرهای طولانی از راه دور زدن شاخ آفریقا اجتناب کنند.»

پاول براشیر، معاون شرکت مشاوره لجستیک و زنجیره تامین آی‌تی‌اس می‌گوید: «اگرچه شرکت‌هایی که اقلام ضروری و حیاتی را جابجا می‌کنند، ممکن است از حمل و نقل هوایی استفاده کنند، اما هزینه این حمل و نقل اجازه استفاده از آن را به عنوان یک راه حل کلی جایگزین نمی‌دهد.»

برایان بورک، مدیر ارشد بازرگانی بین‌المللی شرکت سکو لجستیک (SEKO Logsitics) می‌گوید: «هزینه حمل و نقل هوایی کالا بین ۵ تا ۱۵ برابر حمل و نقل دریایی است. نرخ هزینه حمل و نقل دریایی همچنان بسیار پایین است.»

او می‌افزاید: «اگر زمان رسیدن کالاها به مقصد دوبرابر شود، صادرکنندگان بیشتری به خصوص در زمینی کالاهای ارزشمند مثل لباس‌های طراحان مشهور و یا لوازم الکترونیکی گران‌قیمت به سراغ حمل و نقل هوایی می‌روند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا