اخبار سایت

تولید آیفون در هند به گروه تاتا واگذار شد



راجیو چاندراسخار، وزیر فناوری اطلاعات هند در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: شرکت تاتا، تولید آیفون در هند را برای بازارهای داخلی و جهانی، آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، هیات مدیره شرکت تایوانی ویسترون، فروش زیرمجموعه هندی خود به شرکت تاتا الکترونیکس پرایوت لیمیتد به مبلغ ۱۲۵ میلیون دلار را تائید کرد.

اپل همزمان با خارج کردن بخشی از پایگاه تولید خود از چین، از هند به عنوان پیشران بزرگ رشد آینده خود تمجید کرده است. این غول فناوری آمریکا، تولید آیفون در هند را با همکاری شرکت ویسترون در سال ۲۰۱۷ آغاز کرد و سپس قراردادهای مشابه دیگری را با شرکت‌هایی شامل فاکسکان و پگاترون، منعقد کرد.

نخستین فروشگاه‌های خرده‌فروشی اپل در آوریل، در هند افتتاح شدند و این شرکت، اکنون بازار رو به رشد هند را هم یک فرصت خرده‌فروشی و هم  یک پایگاه تولید مهم برای محصولاتش در بلندمدت می‌بیند. فروش آیفون در هند در سه ماهه منتهی به ژوئن، رشد دو رقمی داشت و به بالاترین رکورد خود رسید اما اپل آمار دقیق را اعلام نکرده است.

پیش از عرضه آیفون ۱۴، اپل تنها بخشی از گوشی‌های آیفون را در هند تولید می‌کرد و روند تولید در این کشور، ۶ تا ۹ ماه از تولید چین عقب بود. این تاخیر در سال میلادی گذشته، به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرد و اپل تا پایان مارس، هفت درصد از گوشی‌های آیفون خود را در هند تولید کرد.

بر اساس گزارش رویترز، کارخانه ویسترون در ایالت کارناتاکا، در دسامبر سال ۲۰۲۰، پس از این که کارگران اموال کارخانه را در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد، تخریب کردند و میلیون‌ها دلار خسارت بر جای گذاشتند، به مدت سه ماه تعطیل شد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا