فناوری اطلاعات

تفاهم نامه همکاری مشترکی میان وزرای ارتباطات ایران و سوریه امضا شد



وزیر ارتباطات که رییس جمهوری را در سفر به سوریه همراهی می کند، تفاهمنامه همکاری مشترکی را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با طرف سوری امضا کرد.

به گزارش ایسنا، عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- تفاهم نامه همکاری مشترکی را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزیر ارتباطات و فناوری سوریه امضا کرد.

زارع پور که بهمراه آیت الله ابراهیم رییسی، رییس جمهوری روز گذشته (چهارشنبه) عازم سوریه شد، ابتدا رییس جمهوری را در دیدار با بشار اسد، رییس جمهوری سوریه همراهی کرد و پس از انجام ملاقات های رسمی سپس مطابق توافق قبلی، سند همکاری های دوجانبه ای را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزیر ارتباطات و فناوری جمهوری سوریه امضا کرد.

یکی از اسناد امضا شده تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه صادرات خدمات فنی مهندسی و محصولات اکتیو و پسیو مخابراتی و ارایه خدمات در حوزه پلتفرم های تصویری، حمل و نقل، سلامت و آموزش الکترونیکی است. همچنین همکاری در زمینه ارایه خدمات دولت هوشمند، نوسازی زیرساخت های ارتباطی سوریه و همکاری در زمینه ارایه خدمات فضایی از دیگر مواردی است که دو طرف در مورد آن توافق کردند. ضمنا در این سند به همکاری ها در زمینه پست، پست بانک و رگولاتوری و موارد متعددی دیگر به آن اشاره شده است.

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای اجرایی کردن این توافقات مقرر شد تا کارگروه مشترک تخصصی در حوزه ICT حداکثر تا دو ماه آینده با حضور نمایندگان دو کشور تشکیل شود. زارع پور قرار است امروز (پنجشنبه) پیرامون توسعه همکاری ها در حوزه ICT، با وزیر ارتباطات و فناوری سوریه دیدار و گفت وگو کند.

بنابه گزارش رسیده، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، صبح چهارشنبه با دعوت رسمی و به‌منظور سفری دو روزه وارد سوریه شد و در کاخ مردم این کشور مورد استقبال رسمی بشار اسد قرار گرفت. رئیس جمهوری و هیات همراه، در سفر دو روزه خود به سوریه با مقامات عالی این کشور درباره راهکارهای تحکیم و تقویت روابط سیاسی و گسترش و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری فیمابین رایزنی می کند.

این نخستین سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به سوریه پس از ۱۳ سال است.

انتهای پیام

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا