فناوری اطلاعات

اتحادیه جهانی مخابرات استارلینک را ملزم به رعایت قوانین ایران کرد



به گزارش خبرنگار مهر؛ اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) اعلام کرد که ارائه خدمات از سوی استارلینک در مرزهای جمهوری اسلامی ایران به دلیل عدم رعایت قوانین سرزمینی، غیرمجاز است.

براساس اعلام وزارت ارتباطات، اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) در گزارش روز گذشته خود از مصوبات آخرین جلسه Radio Regulations Board (RRB) اعلام کرد که ارائه خدمات از سوی استارلینک در مرزهای جمهوری اسلامی ایران به دلیل عدم رعایت قوانین سرزمینی، غیرمجاز است.

مطابق یکی از قطعنامه‌های ITU، ارائه خدمات از سوی یک شرکت خارجی در چارچوب مرزهای کشور دیگر منوط به دریافت مجوز از سوی آن کشور است که در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد استارلینک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای هیچ مجوزی را تاکنون از جمهوری اسلامی ایران دریافت نکرده است.

RRB ضمن تشکر از ایران برای ارائه اطلاعات و ارزیابی‌های تکمیلی و تأیید آنها، از عدم پاسخگویی کشور نروژ (بعنوان کشور مرجع ماهواره‌های استارلینک) ابراز تأسف کرده و یکبار دیگر و بطور رسمی مقامات آن کشور را ملزم به همکاری در این رابطه کرد.

لازم به ذکر است در ماههای گذشته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بارها اعلام کرده بود که در صورت پذیرش قوانین سرزمینی ایران توسط اپراتورهای اینترنت ماهواره‌ای، ایران از فعالیت آنها بویژه برای اتصال نقاط روستایی دورافتاده استقبال می‌کند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا