اخبار سایت

مالکان آیفون در آمریکا در امان نیستند



آرون جانسون سارق آمریکایی گوشی‌های آیفون در گفتگویی با وال‌استریت ژورنال توضیح داد که تنها در چند ثانیه می‌تواند کنترل آیفون را در دست بگیرد، آن را قفل کند و به برنامه‌های بانکی و مالی دسترسی پیدا کند.

آرون جانسون که در پرونده‌اش مبلغ ۳۰۰ هزار دلار کلاهبرداری ثبت شده، خودش اذعان دارد مبلغی حدود یک تا دو میلیون دلار دزدیده است.

جانسون که عنوان کرده شرایط سختی داشته و بدون سرپناه با داشتن چند فرزند، تنها راه برای پول درآوردن را سرقت آیفون دیده، در ابتدا به همین کار مشغول شده اما در مرحله بعد متوجه شده که از طریق به دست گرفتن کنترل آیفون پول بیشتری را کسب خواهد کرد.

جانسون در کافه‌های مینیاپولیس به تماشای صاحبان آیفون می‌نشست که رمز عبور ۶ رقمی خود را وارد می‌کردند. او علاوه بر مشاهده دقیق آن‌ها، سیستمی را ایجاد کرده بود تا دانش‌آموزان جوان را که بسیاری از آن‌ها در شرایط عادی نبودند، وادار کند که رمز عبور خود را وارد کنند.

زمانی که گوشی و رمز عبور را در اختیار داشت، به تنظیمات می‌رفت و پس از وارد کردن رمز جدید و تغییر فیس آی‌دی، آن را با شماره خود جایگزین و با غیرفعال‌کردن قابلیت Find My iPhone، دستگاه را برای دسترسی صاحب قانونی آن قفل می‌کرد.

جانسون در این گفتگو اعتراف کرد که اپلیکیشن‌هایی را برای دسترسی به حساب‌های پس‌انداز قربانیان، حساب‌های چک، اپلیکیشن‌های ارز دیجیتال، سیستم پرداخت ونمو و پی‌پل باز کرده است.

این سارق حرفه‌ای در هر شبانه روز پنج تا ده گوشی و آخر هفته‌ها تا ۳۰ گوشی به سرقت برده که تنها از فروش وسایل دزدیده‌شده هفته‌ای ۲۰ هزار دلار درآمد داشته است.

اپل با اتفاقات به‌وجود آمده و اخبار منتشرشده در مورد سرقت‌های آرون جانسون طی بیانیه‌ای عنوان کرد در بروزرسانی جدید و ارائه نسخه ۱۷.۳ iOS مشکلات امنیتی را برطرف خواهد کرد و با اضافه کردن قابلیت محافظت از دستگاه سرقت‌شده خیال کاربران آیفون را راحت می‌کند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا