فناوری های نوین

پایش آنلاین شاخص های سلامت فردی امکان پذیر شد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مهدی مدنی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان درمورد فعالیت های و دستاوردهای این شرکت توضیح داد: از اوایل سال ۹۸ بــه عنوان شرکت های زایشی (اسپیناف) دانشــکده مهندســی بـرق و کامپیوتـر دانشـگاه تهـران فعالیـت رسـمی خـود را با هدف گسـترش فرهنـگ خودمراقبتـی درعموم مــردم و تغییر جهان برای افراد مبتلا به دیابت و سایر بیماری های مزمن آغاز کردیم.

وی افزود: ابـزار این شرکت مجموعــه ای یکپارچـه از نرم‌افزار تلفن‌همراه، درگاه مدیریتی مبتنی بر وب مخصوص پزشکان و مراقبین سلامت و تجهیزات پزشکی با قابلیت اتصال خودکار به نرم‌افزار است کــه با پایـش مســتمر و ثبــت خــودکار شــاخص های ســلامت و تحلیــل هوشـمند آنهـا، محتــوای آموزشــی شخصی ســازی شــده مــورد تاییــد پزشــک بــه کاربــران ارائــه می دهــد.

این فناور ادامه داد: ایــن راهکار بـا هدف ارتبـاط موثـر پزشــک بــا بیمــار و آرامــش خاطــر بیمــاران طراحی شـده اسـت.

مدنی به ایجاد تجربه سلامتی بــرای افراد دارای بیماری‌هـای زمینـه‌ای و غیـرواگیـر با استفاده از این نرم افزار اشاره و تصریح کرد: فناوری ما با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند مورد تأیید وزارت بهداشت به تحلیل داده‌های سلامت افراد می‌پردازد، بنابراین شما می‌توانید با ثبت روزانه فاکتورهای سلامتتان، تغییرات آنها را به صورت آنلاین و در بلندمدت بررسی و ادامه مسیر سلامت فردی خود را پیش‌بینی و مدیریت کنید.

وی افزود: در قسمت ثبت و ذخیره داده‌های سلامت، امکان ثبت و ذخیره روزانه داده‌های سلامت (فشار خون، قندخون، وزن و شاخص‌های تناسب اندام) به دو صورت دستی و خودکار وجود دارد. در قسمت تحلیل شاخصه های سلامت، اطلاعات سلامت شامل فشار خون، قند خون، وزن و شاخص های تناسب اندام توسط هسته پردازش اطلاعات سلامت اپلیکیشن بررسی شده و بازخورد متناسب با حال فرد ارائه می شود.

مدیرعامل این شرکت یادآور شد: در قسمت اشتراک‌گذاری گزارش‌ها، امکان اشتراک گذاری گزارش روند تغییرات داده‌های سلامت به صورت‌های هفتگی، ماهیانه، سالانه با پزشک و یا پزشکان معالج وجود دارد. در نمایش روند تغییر داده‌ها، نمودار روند تغییرات داده‌های سلامت به صورت‌های هفتگی، ماهیانه، سالانه نمایش داده می شود.

مدنی ادامه داد: در قسمت اتصال خودکار دستگاه ها نیز اتصال و ارسال خودکار داده‌های اندازه‌گیری شده به اپلیکیشن هنگام استفاده از دستگاه‌های این نرم افزار (دستگاه فشارخون، قند خون و آنالیز بدن) و جلوگیری از خطای انسانی هنگام ثبت داده‌ها امکان پذیر است و در پرونده پزشکی الکترونیک، ثبت و ذخیره اطلاعات سوابق بیماری‌ها و داروهای مصرفی‌ و ایجاد پرونده پزشکی الکترونیک برای دسترسی همیشگی کاربر صورت می گیرد.

وی در مورد تفاوت محصول با نمونه های مشابه خارجی هم گفت: نمونه های مشابه خارجی، زبان فارسی را پشتیبانی نمی کنند و علاوه بر آن، قیمت تمام شده محصول نیز برای کاربر بسیار بالاتر از قیمت تولیدی این شرکت است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا