اخبار سایت

باتری شگفت‌انگیزی که دنیای گوشی‌های هوشمند و ماشین‌های برقی را متحول می‌کند


تیم تحقیقاتی سازنده این باتری جدید که در دانشکده مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه هاروارد ایالات‌ متحده مشغول به فعالیت هستند، معتقدند با پایین آمدن محسوس زمان مورد نیاز برای شارژ باتری و افزایش چشمگیر چرخه‌های شارژ با دوام چند هزار چرخه، قطعا تحول شگرفی در حوزه‌هایی نظیر خودروهای برقی و گوشی‌های هوشمند رخ خواهد داد.

شین لی، دانشیار علم مواد در هاروارد، می‌گوید: «تحقیق ما گام مهمی به‌سوی باتری‌های حالت-جامد کاربردی‌تر برای مصارف صنعتی و تجاری است.»

تحقیقات دانشمندان هاروارد روی باتری‌های آند فلزی لیتیوم متمرکز بود که ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارند اما تاکنون برای استفاده عملی پایداری لازم را نداشته‌اند.

 

آتش‌گرفتن یا اتصال کوتاه، از مضرات شارژ باتری‌های آند فلزی لیتیوم بود که محققان با استفاده از ذرات سیلیکونی به‌ابعاد میکرون که روی آند باتری قرار می‌گیرند، مشکل مذکور را رفع کردند.

محققان باتری جدید خود را با استفاده از نسخه‌ای به‌اندازه تمبر پستی به‌نمایش گذاشتند که توانست ۸۰ درصد ظرفیت خود را پس‌ از ۶ هزار چرخه شارژ حفظ کند.

گفته می‌شود که پرفسور لی و تیم او از زمان کشف باتری جدید، مجوز فناوری مذکور را با هدف تجاری‌سازی ازطریق شرکت زیرمجموعه هاروارد به‌نام Adden Energy صادر کرده‌اند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا