اخبار سایت

از تردز (Threads) چه می‌دانیم؟



تردز چطور کار می‌کند؟

تردز به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از حساب کاربری اینستاگرام خود ثبت نام کنید و می‌توانید تمام حساب‌هایی را که قبلا در اینستاگرام دنبال می‌کردید را در برنامه جدید هم دنبال کنید. 

شما می‌توانید پست‌هایی با حداکثر ۵۰۰ کاراکتر پست کنید که شامل تصاویر، تصاویر متحرک (گیف) و وید‌ئوهای حداکثر ۵ دقیقه‌ای به اشتراک بگذارید. از طرفی هم به نظر می‌آید شباهت زیادی به توییتر دارد. در تردز هم مانند توییتر محتوا مبتنی بر متن کوتاه است و امکان لایک کردن و پست کردن مجدد مانند «ری‌توییت» توییتر وجود دارد. شما می‌توانید هر پستی را که خواستید با نظر خودتان مانند «کوت» توییتر، دوباره منتشر کنید. 

چرا در تایملاین افرادی هستند که دنبال نمی‌کنم؟

یکی از انتقادات به تردز در چند ساعت پس از راه‌اندازی‌اش این است که کاربران ترکیبی از پست‌هایی را از حساب‌های کاربری‌ای که دنبال نمی‌کنند، می‌بینند. متا می‌گوید این وضعیت به دلیل حساب‌های دنبال شده و توصیه‌های الگوریتمی است. در حال حاضر هیچ راهی برای مشاهده تنها پست‌های افرادی که دنبال می‌کنید، وجود ندارد. متا هنوز صحبتی از این که آیا این وضعیت در آینده هم ادامه خواهد داشت یا خیر ارائه نکرده است. 

آیا می‌توانم پیام خصوصی بفرستم؟

در حال حاضر هیچ راهی برای ارسال پیام مستقیم به سایر کاربران وجود ندارد. این گزینه احتمالا برای برخی آرامش‌بخش خواهد بود. 

آیا می‌توانم اکانت اینستاگرام خود را خصوصی و اکانت  تردزم را عمومی نگه دارم؟

بله. اگر می‌خواهید اینستاگرام خود را شخصی‌تر نگه دارید، می‌توانید آن را قفل کنید و تردز را با تنظیمات عمومی استفاده کنید. اگرچه اگر زیر ۱۶ سال سن دارید، اکانت تردز شما مانند اینستاگرام به طور پیش‌فرض خصوصی خواهد بود. 

می‌توانید هر زمان که خواستید تردز را خصوصی کنید و همچنین می‌توانید انتخاب کنید که چه کسی به پست‌های شما پاسخ دهد. 

آیا تردز هم تنظیماتی مانند «دوستان صمیمی» اینستاگرام دارد؟

در این مرحله هیچ برنامه‌ای برای آن وجود ندارد. اما اگر مخاطب کمتری را ترجیح می‌دهید همیشه می‌توانید حساب کاربری خود را به خصوصی تغییر دهید تا فقط کسانی که شما را دنبال می‌کنند، پست‌های شما را ببینند. 

چگونه می‌توانیم به تردز دسترسی داشته باشیم؟

در حال حاضر این اپلیکیشن از طریق برنامه‌های آی‌آو‌اس و اندروید در دسترس است. هیچ نسخه دسکتاپی در این مرحله وجود ندارد و متا نمی‌تواند بگوید چه زمانی ممکن است این نسخه را در دسترس قرار دهد. 

 

آیا تردز تبلیغات دارد؟

متا اعلام کرده که امسال از تردز کسب درآمد نخواهد کرد، اما راه را برای تبلیغات آینده باز گذاشته است. 

آیا می‌توانیم یک نام کاربری متفاوت داشته باشیم؟

در حال حاضر، متا به افراد اجازه می‌دهد که فقط با استفاده از حساب کاربری اینستاگرام خود وارد این برنامه جدید شوند. بنابراین نام کاربری شما در اینستاگرام برای همیشه در اپلیکیشن تردز محفوظ باقی خواهد بود. این موضوع خبر خوبی برای حساب‌های کاربری‌ای است که ممکن است نگران باشند، فرد دیگری نام آنها را در اختیار بگیرد. 

آیا می‌توانم فالوئرهای دیگر شبکه‌های اجتماعی را پیدا کنم؟

در این مرحله خیر. اما متا می‌خواهد این اپلیکیشن مشابه رقبای دیگرش مانند ماستدون، غیرمتمرکز باشد و به کاربران امکان انتقال حساب‌های کاربری به پلتفرم‌های دیگر را بدهد. 

متا در تلاش است تا تردز را با پروتکل «اکتیویتی‌پاب» سازگار کند. این پروتکل به شبکه‌های اجتماعی اجازه می‌دهد تا با هم کار کنند و به کاربران تردز اجازه می‌دهد تا حساب‌های کاربری و دنبال کنندگان خود را به سایر برنامه‌های پشتیبانی شده توسط اکتیویتی‌پاب ببرند. 

قوانین محتوایی شامل چه چیزهایی می‌شود؟

تردز اساسا همان اصولی را دارد که اینستاگرام اجرا می‌کند. این بدان معناست که نسبت به توییتر در مورد محتواهایی مانند «برهنگی» سختگیرتر خواهد بود و قوانین محتوایی درباره «دشمنی و تنفر» را اجرا می‌کند. این موارد در توییتر از زمان ایلان ماسک تقریبا نادیده گرفته شده است. 

چرا تردز در اتحادیه اروپا در دسترس نیست؟

به گفته متا، مقررات دلیل تاخیر دسترسی به تردز در اتحادیه اروپا بوده است. در این زمینه نگرانی‌هایی در مورد این که آیا این برنامه با قوانین سختگیرانه حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های اتحادیه اروپا مطابقت دارد یا خیر، مطرح شده است. 

طرفداران حریم خصوصی و مدافعان سرسخت امنیت اطلاعات فردی به مقدار اطلاعات شخصی که تردز می‌تواند جمع آوری کند، اشاره کرده‌اند. تردز می‌تواند به اطلاعات زیادی از جمله سلامتی، مالی، مخاطبان، تاریخچه مرور و جستجو، داده‌های مکان‌یابی، خرید و اطلاعات حساس دسترسی داشته باشد. اینها دلایلی است که مخالفان این اپلیکیشن در اروپا را نگران کرده است. 

تردز در ایران فیلتر است

از آنجایی که اینستاگرام در ایران فیلتر است، تردز هم از بدو تولد فیلتر شده وکاربران ایرانی برای دسترسی به آن باید از وی‌پی‌ان و فیلترشکن استفاده کنند.

منبع: یورونیوز

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا