اخبار سایت

ربات‌های انسان‌نما کاهش جمعیت جهان را در آینده جبران خواهند کرد!


در حالیکه کاهش نرخ زاد و ولد در جهان، تا ۲۵ سال آینده چالشی بزرگ برای اغلب کشورهای جهان ایجاد خواهد کرد، کارشناسان معتقدند که ربات‌های انسان‌نما می‌توانند این خلأ را در جمعیت آینده جهان پر کنند.

روزیاتو گزارش داد که باتوجه به کاهش نرخ زاد و ولد، تا سال ۲۰۵۰ حدود ۷۵ درصد از کشورهای جهان به زیر سطح جایگزینی جمعیت سقوط خواهند کرد و جمعیت آن‌ها رفته‌رفته کاهش می‌یابد.

از چالش‌های مهمی که کمبود و کاهش جمعیت در جهان ایجاد خواهد کرد، مشکلات اقتصادی در جامعه و همچنین کمبود نفرات برای نگهداری از سالمندان است.

 

پروفسور لوییس سنتیس از دانشگاه تگزاس آمریکا معتقد است باتوجه به کاهش جمعیت در جهان به ویژه اروپا و آسیا در آینده‌ای نزدیک، با کمبود نیرو برای نگهداری و رسیدگی به سلامت و وضعیت غذای سالمندان مواجه خواهیم شد. اما ربات‌های انسان‌نما این توانایی را دارند که در آن زمان جایگزین انسان‌ها شوند و این کمبود و خلأ را به خوبی پر کنند. 

این پروفسور که در حال حاضر با تیمی حرفه‌ای بر روی ساخت رباتی به نام «دراکو ۳» کار می‌کند که فعلاً توانایی انجام کارهای ساده را دارد، می‌گوید: «به عقیده من تبدیل شدن ربات‌ها به کمکی در کار پرستاری اهمیت زیادی دارد.»

«دراکو ۳» در حال حاضر قادر است قهوه و غذاهای ساده درست کند و احتمالاً روزی هم خواهد رسید که بتواند ظرف‌های کثیف خانه را بشوید.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا