اخبار سایت

چین استفاده از بلوتوث و ایردراپ را محدود می‌کند



این پیشنهاد در حالی مطرح شده که برخی معترضان با استفاده از ابزار اشتراک گذاری فایل پیام های سیاسی را گسترش داده اند.

به گزارش ایتنا از مهر، هر دو قابلیت بلوتوث و ایردراپ به کاربران موبایل های هوشمند اجازه می دهد بدون آشکار شدن هویت، تصاویر و پیام ها را با دیگر موبایل های نزدیک شان به اشتراک بگذارند و به این ترتیب قانون سختگیرانه سانسور در چین را دور بزنند.

در نوامبر ۲۰۲۲ میلادی اپل محدودیتی در ایردراپ وضع کرد که تعداد کاربران دریافت کننده فایل از افراد خارج از فهرست شماره تماس های فرد را محدود می کرد. دستگاه آیفون در یک بازه ۱۰ دقیقه ای در حالتی قرار می گرفت که به کاربران اجازه می داد فایل هایی از افرادی که شماره تماس شان را دارند، دریافت کنند.

در آن زمان اپل اعلام کرد این تغییر با هدف کاهش گسترش پیام های ناخواسته ارسالی با ایردراپ انجام می شود و به زودی این تغییر در سراسر جهان اعمال می شود.

اکنون سازمان فضای سایبری چین که رگولاتور اینترنت این کشور نیز به حساب می آید یک بازه مشاوره یک ماهه برای عموم مردم ایجاد کرده تا ابزارهای اشتراک گذاری فایل را محدود تر کند و به این ترتیب از تولید ، کپی کردن و انتشار محتوای نامطلوب جلوگیری شود.

همچنین قوانین پیشنهادی چین تهیه کنندگان سرویس ها را ملزم می کند از گسترش اخبار غیرقانونی یا مخرب جلوگیری کنند و داده ها را با رگولاتورها و پلیس به اشتراک بگذارند.

طبق قوانین پیشنهادی ابزارهای اشتراک گذاری فایل مشابه باید قبل از عرضه برای عموم مردم به دقت ارزیابی شوند. توسعه دهندگان نرم افزاری که خواهان فعالیت در چین هستند باید از قوانین جدید پیروی کنند در غیر اینصورت اپ هایشان از فروشگاه ها حذف می شود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا