اخبار سایت

افتتاح پنجمین سایت نسل پنج ایرانسل در قزوین توسط وزیر ارتباطات




به گزارش روابط عمومی ایرانسل، آیین بهره‌برداری از طرح‌های ارتباطی استان قزوین به مناسبت هفته دولت، عصر امروز سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ در محل استانداری قزوین و با حضور دکتر عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید تلخابی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، مهندس محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین، دکتر فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، مهندس حجت‌الله امینی مدیرکل ارتباطات و فناوری‌اطلاعات استان قزوین، مدیران استانی و منطقه‌ای و اصحاب رسانه، برگزار شد.

در این مراسم، پنجمین سایت نسل پنج تلفن‌همراه ایرانسل در قزوین، توسط وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، افتتاح شد.

همچنین در ادامه این مراسم، طی ارتباط آنلاین زارع‌پور با روستای فارسی‌غلان، از سایت جدید ارتباطی ایرانسل برای پوشش روستاهای فارسی‌غلان، سبزک و رزک با اعتبار ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات در پروژه «خدمات عمومی اجباری (USO)»، بهره‌برداری شد. با افتتاح این سایت، ۲۰۵ خانوار با جمعیت ۵۷۸ نفر تحت پوشش اینترنت پرسرعت و تکنولوژی نسل چهار در شبکه ایرانسل قرار گرفتند.

وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، در ادامه با تشکر از زحمات جهادی ایرانسل در اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات، از اتصال ۹۵ درصد روستای بالای ۲۰ خانوار استان قزوین در سال گذشته به شبکه ملی اطلاعات خبر داد. وی در ادامه افزود که برنامه‌ریزی برای اتصال روستاهای باقی مانده تا دهه فجر، انجام شده است و با اتمام این پروژه کشوری، زیرساخت انجام کارهای بزرگ و طرح‌های فناورانه در استان قزوین فراهم می‌شود.

ایرانسل، نخستین ارائه‌دهنده 5G  و رکورددار سرعت و تعداد سایت‌های نسل پنج در ایران، که از سال ۱۳۹۵مطالعه روی 5G را با همکاری مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی داخلی آغاز کرده و در سال ۱۳۹۶، توانسته بود نخستین آزمایش شبکه کامل نسل پنج تلفن‌همراه را در حضور وزیر وقت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات انجام دهد، با پیشتازی در ارائه خدمات مبتنی بر جدیدترین فناوری‌های ارتباطی دنیا، در اول مرداد ۱۳۹۹، موفق شد نخستین سایت تجاری 5G ایران را راه‌اندازی کند.

ایرانسل در ادامه در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، آمار سایت‌های نسل پنج خود را به «۹» سایت رساند و از ابتدای سال ۱۴۰۱، پروژه «توسعه فراگیر 5G در سراسر ایران» را آغاز کرد. به این ترتیب، سایت‌‌های جدید نسل پنج ایرانسل، یکی پس از دیگری، در جای‌جای ایران قد برافراشتند.

در ادامه پروژه فوق و با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان فنی ایرانسل و همکاری وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، همزمان با دهه فجر و چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، چهارصدمین سایت نسل پنج ایرانسل در روز ۱۳بهمن ۱۴۰۱، در شهر کرمانشاه، توسط وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات به صورت آنلاین افتتاح شد.

در روز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ نیز، ششصدمین سایت 5G ایران که توسط ایرانسل در شهر بابل راه‌اندازی شده بود، به صورت آنلاین توسط رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا