اخبار سایت

امیدواری نوکیا به حل مشکلات مالی در سال ۲۰۲۴



 نوکیا اعلام کرد در دورنمای کل سال خود، نهایی شدن تجدید مجوز معوقه در واحد «نوکیا تکنولوژی» را فرض گرفته بود. این شرکت هیچ اطلاعاتی درباره این که این مجوزها، چه هستند و چه طرفینی سرگرم مذاکره برای تمدید آنها بودند، فراهم نکرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، شرکت فنلاندی نوکیا انتظار دارد مذاکرات قبل از پایان سال، به نتیجه برسد و در سال ۲۰۲۴ حل شود و بنابراین، عملکرد مالی این شرکت در سال آینده سودآور باشد.

مجموعه امتیازهای انحصاری نوکیا بر ۱۴۰ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه، پایه‌ریزی شده است و از حدود ۲۰ هزار امتیاز انحصاری تشکیل شده است که بیش از ۵۵۰۰ مورد آن برای شبکه نسل پنجم، ضروری است. نوکیا اوایل سال میلادی جاری، یک توافق امتیاز انحصاری بلندمدت جدید با اپل امضا کرده بود زیرا توافق فعلی آنها در پایان سال ۲۰۲۳، منقضی می‌شود.

کاهش فروش تجهیزات شبکه نسل پنجم در بازارهای کلیدی مانند آمریکای شمالی، حاشیه سود این شرکت را کاهش داده است. شرکت AT&T اوایل دسامبر، شرکت اریکسون را برای ساخت شبکه مخابراتی انتخاب کرد و به این ترتیب، سهم نوکیا را به رکورد پایین‌ جدیدی رساند.

این قرارداد ۱۴ میلیارد دلاری پنج ساله، سهم اریکسون در یکی از بزرگترین بازیگران مخابراتی جهان را افزایش خواهد داد و حضور رقیب نوکیا در بازار آمریکای شمالی را تضعیف خواهد کرد.

نوکیا که کاهش ۲۰ درصدی فروش در سه ماهه سوم گزارش کرد، اعلام کرد ممکن است به اهداف کل سال ۲۰۲۳ در خصوص فروش خالص، حاشیه سود عملیاتی قابل مقایسه و جریان نقدی آزاد، دست پیدا نکند.

این شرکت اعلام کرد: انتظار می‌رود فروش خالص کسب ‌و کارهای شبکه‌های نوکیا در سه ماهه چهارم، بهبود قابل توجهی را نشان دهد. قرار است نوکیا، نتایج فصلی و کل سال را در ۲۵ ژانویه گزارش کند. این سازنده تجهیزات شبکه در اکتبر، حداکثر ۱۴ هزار شغل را برای کاهش هزینه‌ها تعدیل کرد اما در آن زمان، چشم انداز کل سال خود را تغییر نداد.

بر اساس گزارش رویترز، نوکیا انتظار داشت فروش خالص سال ۲۰۲۳، بین ۲۳.۲ میلیارد یورو (۲۵.۶۰ میلیارد دلار) تا ۲۴.۶ میلیارد باشد و صرفه جویی بین ۸۰۰ میلیون یورو تا ۱.۲ میلیارد یورو تا سال ۲۰۲۶ را هدف گذاری کرده است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا