فناوری اطلاعات

قانون جدید هند برای دریافت مجوز واردات تبلت و رایانه



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این اقدام که به طور سریع اجرا می شود، ضربه سهمگینی به شرکت هایی مانند اپل و دل وارد و آنها را مجبور می کند تا تولیدات خود را در داخل هند افزایش دهند.

طبق قوانین فعلی هند، شرکت ها می توانند آزادانه رایانه وارد کنند اما براساس قانون جدید یک مجوز خاص برای واردات این محصولات لازم است که مشابه محدودیتی است که این کشور در سال ۲۰۲۰ برای محموله های تلویزیون وضع کرد.

مدیران ارشد اجرایی شرکت ها اعلام کرده اند سیستم دریافت مجوز به معنای مدت زمان انتظار طولانی تر برای عرضه مدل های جدید محصولاتشان در هند است. این قانون در حالی وضع شده که فصل جشن در هند نزدیک است و به تبع آن فروش محصولات بالاتر خواهد بود.

در بیانیه دولت هندوستان هیچ دلیلی برای این اقدام ذکر نشده اما دولت نارندا مودی، نخست وزیر هند از مدت ها قبل در برنامه ای به نام «ساخت هند» مشغول ترویج تولید داخلی و نهی از واردات هستند.

ارزش واردات واردات دستگاه های الکترونیکی هند که شامل لپ تاپ، تبلت ورایانه های شخصی می شود، در بازه آوریل تا ژوئن۲۰۲۳ میلادی به ۱۹.۷ میلیارد دلار رسید که نشان دهنده رشد سالانه ۶.۲۵ درصدی است.

شرکت تحقیقات بازار «کانتر پوینت» تخمین می زند ارزش بازار لپ تاپ و رایانه های شخصی هندوستان سالانه به ۸ میلیارد دلار می رسد که حدود دو سوم محصولات آن وارداتی است.

به گفته یک منبع آگاه، محموله های سفارش داده شده فقط تا ۳۱ آگوست بدون مجوز می توانند به هندوستان وارد شوند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا