فناوری های نوین

بومی سازی ماشین آلات تونل سازی و استخراج معادن



شهاب الدین شیرین در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه این شرکت دانش بنیان اولین سازنده ماشین آلات زنجیره مکانیزاسیون تونلسازی و استخراج معادن زیرزمینی (حفاری، بارگیری و باربری) در غرب آسیا است، گفت: از جمله محصولات شرکت می‌توان به دستگاه رودهدر جهت حفاری اشاره کرد که یک دستگاه مکانیزه حفاری تونل و استخراج معادن زیرزمینی است و می تواند در مقاطع مختلف تونل با سایز و اشکال مختلف به طور پیوسته حفاری، بارگیری و باربری را انجام دهد.

این فعال فناور افزود: دستگاه رودهدر در راستای مکانیزاسیون حفاری تونل های شهری و غیر شهری اعم از معادن زیرزمینی، آب و فاضلاب، راه، راه آهن، مترو و … ، با کیفیت و قیمتی رقابتی در سه مدل طراحی و تولید شده و در پروژه های زیادی اعم از معادن مس، سرب و روی و زغالسنگ و پروژه های تونل سازی آب و فاضلاب و راه از این دستگاه استفاده می شود.

وی لودرهای کوچک تونلی و معدنی جهت بارگیری و تخلیه از سه جهت (چپ، راست و روبرو)، سیستم نقاله جهت انتقال پیوسته مواد حفاری شده به خارج از تونل و همچنین تجهیزات و ادوات برقی ضدانفجار از جمله جانکشن باکس‌ها، پروژکتورها، گلندها، کلیدها، دتکتورهای گاز و … را از دیگر محصولات بومی سازی شده شرکت دانش بنیان نام برد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان افزود: تمام محصولات این شرکت مطابق با استانداردهای بین المللی ساخته می‌شوند و دارای گواهینامه‌های مربوطه از جمله گواهینامه بین المللی ATEX و QAN هستند.

شیرین افزود: محصولات این شرکت در چندین پروژه حفاری تونل مثل انتقال فاضلاب پردیس، معدن سرب و روی انگوران زنجان و معدن مس سرچشمه در استان کرمان مورد استفاده قرار گرفته است.

وی درباره اشتغال‌زایی این شرکت دانش بنیان نیز توضیح داد و گفت: امروز برای بیش از ۳۷ نفر به طور مستقیم و بیش از ۱۲۰ نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا