اخبار سایت

خبر بد برای عاملین فیلترینگ: اینترنت ماهواره‌ای به گوشی‌های معمولی هم می‌آید



شرکت اسپیس‌ایکس موفق شده مجوزی ۶ ماهه برای راه‌اندازی آزمایشی سرویس direct to cell از دولت آمریکا دریافت کند.

اسپیس‌ایکس با همکاری اپراتور تی-موبایل توانسته است بین ماهواره‌های استارلینک و گوشی‌های هوشمند معمولی ارتباط برقرار کند.

بلومبرگ نوشت، کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FTC) مجوز ۶ ماهه در اختیار اسپیس‌ایکس گذاشته که شامل حدود ۲۰۰۰ دستگاه آزمایشی و ۸۴۰ ماهواره در مدار پایینی زمین است.

مزیت بزرگ Direct to Cell این است که به تجهیزات خاصی نیاز ندارد و با گوشی‌هایی که همین حالا در بازار موجود هستند کار می‌کند.

شرکت فضایی ایلان ماسک هنگام معرفی Direct to Cell گفت این سرویس در سال ۲۰۲۴ امکان ارسال پیام متنی را فراهم خواهد کرد و در سال ۲۰۲۵ «قابلیت صدا و داده» به Direct to Cell اضافه خواهد شد. این یعنی احتمالا در سال ۲۰۲۵ سرویس Direct to Cell می‌تواند دسترسی به اینترنت را هم فراهم کند.

ارتباط ماهواره‌ای و اینترنت ماهواره‌ای با هم تفاوت دارند. در سرویس جدیدی که ماسک قصد ارائه آن را دارد، تنها امکان برقراری تماس و ارسال پیام وجود دارد و خبری از اینترنت نیست. سرویس direct to cell در مناطقی که تحت پوشش شبکه موبایل نبوده و کاربر در مناطق دورافتاده قرار دارد، به داد او خواهد رسید تا بتواند تماس برقرار کند و یا امکان ارسال پیام داشته باشد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا