اخبار سایت

مشکلات کاربران اندروید بیشتر است یا iOS؟




گزارش جدید گرین اسمارت فوت نشان می‌دهد که کاربران اندروید در مقایسه با کاربران iOS، با مشکلات کمتری در خصوص استفاده از قابلیت‌های اصلی گوشی خود مواجه می‌شوند که نشان می‌دهد اندروید ممکن است سیستم عامل راحت‌تری برای استفاده باشد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در بررسی گرین اسمارت فوت، داده‌های موتورهای جستجو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و تعداد دفعاتی که کاربران هر دو سیستم عامل برای استفاده از قابلیت‌های اصلی مانند ضبط صفحه، اسکرین‌شات‌ها و اشتراک‌گذاری مکان به دنبال دریافت راهنمایی و جستجو بودند، رصد شده است.

یافته‌ها نشان می‌دهد که کاربران آیفون در آمریکا، تقریبا ۳۵۸ هزار بار در ماه با هدف کمک گرفتن برای استفاده از قابلیت‌های اصلی گوشی خود، جستجو کردند که ۵۸ درصد بیشتر از کاربران اندروید بودند. به خصوص، بیشترین اختلاف در جستجوها برای “نحوه حذف کامل محتوا و تنظیمات” مشاهده شد، به طوری که کاربران iOS شش برابر بیشتر از کاربران اندروید جستجو کرده‌اند.

در این نظرسنجی ۱۲ قابلیت رایج مقایسه شد و اندروید در ۱۰ مورد از این دوازده مورد، عملکرد بهتری نسبت به iOS داشت و کاربران کمتری نیاز داشتند برای دستورالعمل‌های لازم، کمک گرفته و جستجو کنند. اندروید تنها در گرفتن اسکرین شات و اسکن کدهای کیو آر، از iOS عقب‌تر بود و به نظر رسید که iOS در این خصوص برای کاربران راحت‌تر بوده است.

به طور میانگین، ۲۲۶ هزار جستجوی ماهانه توسط کاربران اندروید با هدف کمک گرفتن برای استفاده از قابلیت‌های اصلی گوشی انجام شده است. این رکورد برای کاربران سیستم عامل آیفون، ۳۵۸ هزار مورد بوده است که به منزله یک تفاوت ۵۸.۴۱ درصد است. این اختلاف در حالی مشاهده می شود که تعداد کاربران هر دو سیستم عامل در آمریکا، تقریبا با یکدیگر برابری می‌کنند.

بر اساس گزارش وب سایت گیزموچاینا، اگرچه بحث قدیمی در خصوص  برتری اندروید و iOS ادامه دارد و انعطاف‌پذیری و سفارشی‌سازی اندروید در برابر سرعت و امنیت بلندمدت iOS مقایسه می‌شود، این بررسی نشان می‌دهد که ممکن است اندروید برای کاربر عادی، راحت‌تر باشد. این تحقیق بر اساس تجزیه و تحلیل حجم جستجوی گوگل در آمریکا، طی ۱۲ ماه گذشته انجام شد و برای حفظ همخوانی مقایسه، از یک قالب کلیدواژه برای هر دو سیستم عامل استفاده شد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا