اخبار سایت

اخراج صدها کارمند گوگل به دلیل کاهش هزینه‌ها



گوگل اعلام کرد که صدها نفر را در واحد دستیار صوتی خود اخراج خواهد کرد. همزمان، چند صد نفر در تیم سخت‌افزاری که مسئولیت پیکسل، نِست و فیت بیت  را بر عهده دارند، حذف می‌شوند و اکثریت افراد در تیم واقعیت افزوده هم اخراج می‌شوند. این شرکت اعلام کرد که صدها نفر در تیم مهندسی مرکزی این غول جستجو هم شامل این تعدیل نیرو قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، گوگل در سال ۲۰۲۱، شرکت ردیابی سلامت و تناسب اندام  فیت بیت را به قیمت ۲.۱ میلیارد دلار خریداری کرد، اما همچنان به عرضه نسخه‌های جدید پیکسل واچ خود که با برخی از دستگاه‌های فیت بیت و همچنین اپل واچ رقابت می‌کند، ادامه داده است.

یک سخنگوی گوگل در بیانیه ای به رویترز گفت: در نیمه دوم سال ۲۰۲۳، تعدادی از تیم‌های گوگل، تغییراتی ایجاد کردند تا کارآمدتر شوند و بهتر کار کنند و منابع خود را با بزرگترین اولویت‌های محصول خود هماهنگ کنند. برخی از تیم‌ها به انجام این نوع تغییرات سازمانی ادامه می‌دهند که شامل برخی نقش‌ها می‌شود.

با این حال، سخنگوی گوگل، تعداد موقعیت‌های شغلی که شامل تعدیل قرار می‌گیرند را مشخص نکرد. هنوز مشخص نیست که چند نفر در تیم‌های نرم افزار دستیار گوگل و سایر تیم‌ها حضور دارند.

سازمان‌دهی مجدد تیم‌های خاص، در شرایطی اتفاق می‌افتد که شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و گوگل در پی موفقیت چت بات هوش مصنوعی چت جی پی تی، روی استقبال فزاینده از فناوری هوش مصنوعی مولد، حساب باز کرده اند.

گوگل در سال میلادی گذشته، اعلام کرد که قصد دارد قابلیت‌های هوش مصنوعی را به دستیار مجازی خود اضافه کند. هوش مصنوعی به دستیار اجازه می‌دهد کارهایی مانند کمک به افراد برای برنامه‌ریزی سفر یا پیگیری ایمیل‌ها و پرسیدن سؤالات بعدی را انجام دهد.

بر اساس گزارش رویترز، آلفابت در ژانویه ۲۰۲۳، اعلام کرد که قصد دارد ۱۲ هزار شغل را حذف کند که معادل ۶ درصد از نیروی کار جهانی این شرکت است. شرکت مادر گوگل تا سپتامبر سال ۲۰۲۳، تعداد ۱۸۲ هزار و ۳۸۱ کارمند در سراسر جهان داشت.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا