اخبار سایت

قیمت بیت‌کوین به بالاترین میزان خود در ۲۷ ماه گذشته رسید



نرخ جدید نشان می‌دهد که بیت‌کوین در ۲۴ ساعت اخیر بیش از ۸ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. این ارز دیجیتال اکنون کمتر از ۱۳ هزار دلار با رکورد تاریخی ۶۸۹۲۵ دلاری خود در ماه نوامبر ۲۰۲۱ فاصله دارد.

در همین حال نرخ رمز ارز اتریوم نیز رکورد جدیدی را ثبت کرد و با ۴ درصد افزایش در شبانه‌روز گذشته به بیش از ۳۲۰۰ دلار در هر واحد رسید.

کارشناسان می‌گویند چراغ سبز ماه گذشته مقامات آمریکایی به فعال شدن بیت‌کوین در صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) یک عامل مهم در صعود قیمت این رمزارز به بالاترین سطح طی حدود دو سال اخیر بوده است.

پیشتر شرکت سرمایه‌گذاری «مایکرواستراتژی»، بزرگترین شرکت تجاری دارای رمزارزهای دیجیتال، نیز اعلام کرده بود اخیرا ۳ هزار بیت‌کوین به ارزش تقریبی ۱۵۵ میلیون دلار خریداری کرده است. خبری که می‌تواند در افزایش ارزش بیت‌کوین نقش داشته باشد.

مارک پی برنگر، از بنیانگذاران صندوق ارز دیجیتال آلت‌آلفا، در این باره گفت: «من حرکت بسیار مثبتی می‌بینم و تعجب نمی‌کنم اگر بیت‌کوین به زودی به سطح ۶۰ هزار دلار برسد.»

افزایش قیمت بیت‌کوین در حالی اتفاق افتاده است که نرخ این ارز دیجیتال برای ۱۰ روز تقریبا بالای ۵۰ هزار دلار تثبیت شده بود.

در همین حال ناظران می‌گویند بازار رمزارزها ممکن است پیش از «هاوینگ» با یک اصلاح در ماه مارس روبرو شود.

هاوینگ که در اصل به‌معنی «نصف‌شدن» است، در شبکه بیت‌کوین به رویدادی برنامه‌ریزی شده اشاره دارد که طی آن هر ۴ سال یک‌بار پاداشی که ماینرها برای استخراج هر بلاک دریافت می‌کنند نصف می‌شود. 

در نتیجه نصف شدن این پاداش‌ها، بیت‌کوین‌های کمتری تولید شده و به همین سبب تورم شبکه کاهش می‌یابد. پیش‌بینی می‌شود چهارمین هاوینگ بیت‌کوین در اواخر ماه آوریل سال جاری اتفاق بیفتد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا