اخبار سایت

آساپردازش، نمایندگی سرور اچ پی در ایران


—————- رپرتاژ آگهی —————–

سرور‌ها قلب شبکهٔ سیستم‌های شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف هستند که وظیفهٔ تخصیص منابع، پردازش، انتقال اطلاعات و ذخیره‌سازی را برعهده دارند. از بهترین سرورهای موجود در بازار، می‌توان به سرورهای کمپانی اچ پی اشاره کرد. امکان خرید سرور اچ پی از نمایندگی سرور اچ پی در ایران میسر است. در این مقاله به معرفی سرور اچ پی،‌ انواع و مزایای آن خواهیم پرداخت.

 

سرور چیست؟




سرورها درواقع سیستم‌های رایانه‌ای همیشه روشن و فعالی هستند که سایر کامپیوترها برای ارسال یا دریافت اطلاعات، به آن متصل می‌شوند. این سیستم‌ها ترکیبی از سخت‌افزارها و نرم‌افزار بوده و از بخش‌های مختلفی همچون RAM، CPU، هارد، پاور و… تشکیل شده‌اند. سرورها درواقع کامپیوترهای بسیار قدرتمندی هستند که می‌توانند به‌صورت هم‌زمان، به بیش از یک کاربر سرویس دهند. این دستگاه ازجمله مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارهای توسعه و هماهنگی کسب‌و‌کارها به‌شمار می‌آید و در حال حاضر شرکت‌ها و سازمان‌های مختلفی از آن‌ها برای پیشبرد اهداف، توسعهٔ کسب‌و‌کار و هماهنگی بین بخش‌های مختلف خود بهره‌ می‌برند.

باتوجه‌به‌ موارد گفته‌شده، می‌توان گفت که انتخاب سروری با ظرفیت‌های مناسب، می‌تواند عملکرد و بهره‌وری سیستم کاری شما را بالا ببرد. از بهترین و کاربردی‌ترین سرور‌های موجود بازار، می‌توان به سرور اچ پی اشاره کرد. بهتر است برای تهیهٔ این سرورها، تنها به نمایندگی سرور اچ پی در ایران اعتماد کنید و فریب قیمت پایین‌تر سرورها در فروشگاه‌های غیرمجاز را نخورید.

 

سرور اچ پی چیست؟




سرور اچ پی یکی از محبوب‌ترین سرورهای موجود در بازار است که دلیل محبوبیت آن به کارایی و عملکرد بسیار بالای آن باز می‌گردد. این سرورها در ابعاد و قدرت پردازش‌های متفاوتی تولید شده و می‌توانند به نیاز چندین کاربر به‌صورت هم‌زمان و با بالاترین کیفیت ممکن پاسخ بدهند. در ادامهٔ مطلب، به معرفی انواع سرور اچ پی موجود در بازار می‌پردازیم.

 


 

انواع سرور اچ پی




همان‌طور که در بخش قبل نیز اشاره کردیم، سرور‌های اچ پی در انواع و مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. همچنین هرکدام از انواع سرور اچ پی نیز در مدل‌های متفاوتی به بازار ارائه می‌شوند که کاربران باتوجه‌به حیطهٔ کاری و نوع استفادهٔ خود، می‌توانند آن‌ها را انتخاب کنند:

 

سرور‌های BL اچ پی




شاخص‌ترین ویژگی سرورهای BL یا بلید سرورها (Blade Server) قدرت پردازش بالا در ازای اشغال فضا و محیط کم است. مصرف انرژی این سرورها پایین بوده و تنها به یک ست کابل یا Cable Clutter برای فرایند کابل‌کشی نیاز دارند. ازآنجایی‌که تنها از یک ست کابل (کابل کیبورد، کابل موس، کابل مانیتور، کابل شبکه و کابل پاور) برای کابل‌کشی این دستگاه استفاده می‌شود، می‌توان آن را تنها از طریق یک موس، کیبورد و مانیتور پایش و کنترل کرد.

همان‌طور که اشاره کردیم، بلید سرورها فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند. بنابراین استفاده از این نوع سرور بیشتر در دیتاسنترها رایج است. کابل‌کشی بلید سرورها نسبت‌به انواع دیگر آسان‌تر است. بنابراین متخصصان حوزهٔ IT، وقت کمتری را برای توسعهٔ زیرساخت‌ها صرف کرده و بیشتر به انجام فرایندهایی در راستای افزایش دسترسی (High Availability) سرورها می‌پردازند. بهتر است خرید و نصب سرورهای خود را به نمایندگی سرور اچ پی در ایران بسپارید تا فرایند آماده‌سازی زیرساخت و راه‌اندازی آن‌ها به شکلی استاندارد انجام شود. از دیگر ویژگی‌های مهم بلید سرورها می‌توان به ابعاد کوچک و حافظهٔ کم اشاره کرد. این دستگاه تنها از دو هارد و Riser Card پشتیبانی کرده و تعداد اسلات‌های آن ۸ عدد است. بلید سرور به Blade Enclosure احتیاج دارد.

 

سرورهای DL اچ پی




سرورهای DL یا دنسیتی لاین (Density Line) یکی از کاربردی‌ترین و رایج‌ترین سرورهای اچ پی در ایران بوده و از قدرتمند‌ترین محصولات کمپانی اچ پی به‌شمار می‌روند. این دستگاه انعطاف‌پذیری بسیار بالایی داشته و در سه گروه اصلی ۵۰۰۰، ۳۰۰ و ۱۰۰ تولید می‌شوند.

   – سرورهای DL380 باید داخل رک قرار بگیرند و می‌توانند از حافظهٔ دیسک نیز پشتیبانی کنند. این سرورها از پرفروش‌ترین سرورهای اچ پی در ایران هستند و از آن‌ها در دیتا سنترها، سایت‌ها و… استفاده می‌شود.

   – سرورهای DL100 دارای معماری یک‌لایه و دو پردازنده هستند و بیشترین کارایی را در محیط‌های کاری کوچک دارند. این سرورها کم‌هزینه و مقرون‌به‌صرفه بوده و کاربرد‌های مختلفی دارند.

از جمله بهترین مدل‌های سرور DL اچ پی که می‌توان آن‌ها را از نمایندگی سرور اچ پی در ایران تهیه کرد عبارت‌اند از:

 

سرور HPE ProLiant DL380 Gen10 | 868704-B21




این سرور از جدیدترین پردازنده‌های اینتل زنون پشتیبانی کرده و قابلیت استفاده از چیپست‌های Intel C621 را دارد. در هر پردازندهٔ این سرور، ۴ فن تعبیه شده‌است و می‌توان از iLO برای مدیریت و کنترل از راه دور آن استفاده کرد. سرور اچ پی DL380 Gen10 از حافظه‌های UDIMM، LRDIMM، NVDIMM و RDIMM پشتیبانی می‌کند.

 

سرور HPE ProLiant DL380 Gen10 Plus | P05172-B21




این سرور یکی دیگر از سرورهای پرفروش در ایران بوده که از دو پردازندهٔ نسل سوم اینتل زئون پشتیبانی می‌کند. این دستگاه با به‌کارگیری کنترلرهای Tri-Mode، می‌تواند هارددیسک‌های SAS، SATA و NVMe را رید کند. این سرور از حافظه‌هایی با سرعت‌های ۲۹۳۳ و ۲۶۶۶ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند. همچنین سرور اچ پی DL380 Gen10 Plus امکان استفاده از حافظه‌های پایدار Intel Optane و حافظه‌های RDIMM و LRDIMM را دارد. این دستگاه می‌تواند از انواع کارت‌های شبکه همچون کارت OCP 3.0 با سرعت 100Gb/s استفاده کند.

 

سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 | 867959-B21




این سرور امکان استفادهٔ هم‌زمان دو پردازندهٔ اینتل خانواده Scalable را داشته و دارای ۱ یا ۲ منبع تغذیه ۱۶۰۰ و ۸۰۰ واتی است. این دستگاه در شاسی سرور خود ۱۱ عدد هارد SFF داشته و از حداکثر سه شکاف PCIe 3.0 پشتیبانی می‌کند. همچنین سرور ProLiant DL360 Gen10 توانایی پشتیبانی از ۲۴ حافظه رم DDRR4 و با حداکثر سرعت ۲۹۳۳ مگاهرتز را داراست.

بهتر است برای خرید هرکدام از سرورهای نام‌برده‌شده، تنها به مراکز رسمی فروش مانند نمایندگی فروش سرور اچ پی در ایران مراجعه کنید.

 

سرورهای ML اچ پی




این سرور ازجمله سرورهایی است که قیمت بسیار مناسبی نسبت‌به کارایی‌اش دارد. سروهای ML برای کسب‌و‌کارهای کوچک مناسب بوده و نسبت‌به مدل‌های قبلی خود مانند HPE ProLiant ML110 Gen9 عملکرد بسیار بالاتر و بهتری دارد. سرورهای ML از نوع سرورهای ایستاده هستند. درنتیجه آن‌ها نسبت‌به سرورهای DL اچ پی، فضای بیشتری را اشغال می‌کنند. این سرور مانند دیگر سرورهای اچ پی، امکان پردازش را به‌صورت هم‌زمان در اختیار چند کاربر قرار خواهد داد. سرورهای ML دارای کیفیت و کاربرد پایین‌تری نسبت‌به نوع DL و BL بوده و ظاهر آن شباهت زیادی به کیس کامپیوتر دارد. این سرور نرخ بهره‌وری بسیار بالایی نسبت‌به مصرف انرژی‌اش داشته و در مدل‌های ۵۰۰۰، ۳۰۰، ۱۰۰، ۳۰ و ۱۰ تولید می‌شود. از بهترین مدل‌های سرورهای ML می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

سرور HPE ProLiant ML350 Gen11 | P53567-421




این سرور ۲ پردازندهٔ اینتل زنون سیلور 4410Y processor داشته و رم‌های آن از نوع  RDIMM  نسل DDR5 است.

سرور ProLiant ML350 Gen11 می‌تواند 8 ترابایت رم را پشتیبانی کرده و در مدل‌های ۱۶۰۰، ۱۰۰۰، ۸۰۰ و ۵۰۰ تولید می‌شود. با کمک پورت ilo، می‌توانید آن را از راه دور کنترل و پایش کرده و به کمک تکنولوژی Trusted Platform Module تعبیه‌شده در سرور، می‌توان امنیت سیستم را تضمین کرد. خنک‌سازی ProLiant ML350 Gen11 توسط ۸ فن قدرتمند انجام شده و هر پردازندهٔ آن از ۱۶ اسلات رم پشتیبانی می‌کند.

شما می‌توانید این سرور را از نمایندگی سرور اچ پی در ایران تهیه کنید.

 

سرورهای SL اچ پی




سرورهای اس‌ال ازجمله سرورهای بسیار کاربردی برای شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ هستند و بیشترین استفاده آن‌ها درزمینه‌های خدمات ابری و میزبانی وب است. این سرورها قدرت و سرعت بالایی در پردازش اطلاعات داشته و می‌توانند به‌صورت هم‌زمان و با بالاترین کیفیت ممکن، به چندین کاربر سرویس بدهند.

 


 

مزایای سرور اچ پی چیست؟




همان‌طور که در بخش‌های قبل نیز اشاره کردیم، سرور اچ پی یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین سرورهای بازار است، اما به‌راستی چرا سرورهای این برند در ایران بسیار مشهور هستند؟ در جواب باید به مزایای قابل‌توجه استفاده از آن اشاره کرد. مزایای سرور اچ پی به شرح زیر هستند:

 

تکنولوژی پیشرفته و به‌روز




کمپانی اچ پی یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای تکنولوژی حال حاضر در جهان است که به‌پاس تجربهٔ فراوان و گستردگی محصولاتش، تمامی خدمات خود را در بالاترین و به‌روزترین سطح ممکن به بازار ارائه می‌کند. سرورهای اچ پی بسیار توسعه‌یافته هستند. کمپانی اچ پی به‌صورت سالانه آن‌ها را آپدیت و مشکلات مختلف را برطرف می‌کند.

 

انعطاف‌پذیری سرورهای اچ پی




سرورهای اچ پی می‌توانند به‌راحتی با سایر سرورها تطابق پیدا کنند و اکثر آن‌ها قابلیت ارتقا سخت‌افزار دارند. همچنین شبکهٔ مدنظر آن‌ها با سرعت زیادی توسعه یافته و در اختیار افراد مربوطه قرار می‌گیرد. از همین رو بسیاری از مهندسان IT، پیشنهاد می‌کنند که سرورهای شرکت یا سازمان خود را از نمایندگی سرور اچ پی در ایران تهیه کنید.

 

پشتیبانی گسترده سرورهای اچ پی




همان‌طور که گفته شد، سرورهای اچ پی از شناخته‌شده‌ترین سرورهای بازار ایران هستند. به همین دلیل است که خدمات بسیار گسترده‌ای ازجمله منابع آموزشی، تعمیرات، نرم‌افزارهای مربوطه، سایت‌های آموزشی و… برای این سرورها در ایران ارائه می‌شود.

 

حرکت کمپانی اچ پی مطابق با آخرین تکنولوژی‌ها




کمپانی اچ پی ازجمله شرکت‌های پیشرو درزمینهٔ تکنولوژی بوده و محصولات خود را به‌روز نگه داشته است. با حرکت دنیای تکنولوژی به‌سمت انواع هوش مصنوعی، کانتینرها، مجازی‌سازی‌ها و… کمپانی اچ پی نیز محصولات جدید خود را توسعه و با آخرین پیشرفت‌های تکنولوژی مطابقت داده‌است.

 


 

خرید سرور اچ پی




همان‌طور که می‌دانید، یکی از بزرگ‌ترین معضلات حال حاضر بازار تکنولوژی ایران، محصولات تقلبی یا اصطلاحاً فیک هستند. گاهی اوقات ظاهر محصولات مختلف آنقدر به نوع اصلی آن‌ها شباهت دارد که به‌سختی می‌توان این دو مورد را از هم تشخیص داد. بنابراین تهیهٔ محصولات مختلف دنیای تکنولوژی همچون سرورهای اچ پی، از نمایندگی‌های معتبر و به‌ر‌وز، امری ضروری است. آساپردازش نمایندگی فروش سرور اچ پی در ایران است که با ارائه به‌روزترین محصولات این کمپانی، جایگاه بسیار ارزنده‌ای را درزمینهٔ فروش انواع سرور کسب کرده‌است.

 

چرا از سایت آساپردازش خرید کنیم؟




آسا پردازش نمایندگی‌ سرور اچ پی در ایران بوده که با داشتن چند ویژگی مهم، به یکی از بهترین مراجع خرید سرور تبدیل شده‌است. ازجمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

نماد الکترونیک سایت آساپردازش




سایت آساپردازش دارای نماد الکترونیک بوده و همین مورد می‌تواند زمینه‌ساز خریدی مطمئن به‌صورت آنلاین و غیرحضوری باشد. همواره به‌خاطر داشته باشید که خرید غیرحضوری و آنلاین خود را از سایت‌های معتبر انجام دهید. این مورد برای محصولات مختلف تکنولوژی نیز مستثنا نبوده بنابراین به قیمت پایین‌تر محصولات در سایت‌های نامعتبر توجه نکنید.

 

ارسال سریع




تمامی سفارش‌های سایت آساپردازش با بسته‌بندی کاملاً مناسب و استاندارد برای مشتری ارسال شده تا از واردشدن صدمه به دستگاه‌ها جلوگیری شود. از طرف دیگر، ارسال سفارش‌ها در اسرع‌وقت و کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

 

ضمانت کالا و گارانتی




تمامی محصولات ارائه‌شده در سایت آساپردازش، ازجمله سرورهای اچ پی، اورجینال و اصل بوده و دارای کارت گارانتی هستند.

 

ضمانت بازگشت کالا




در صورت عدم رضایت محصول خریداری‌شده، می‌توانید آن را تا حداکثر ۷ روز پس از دریافت مرجوع کنید. این مورد آسودگی خیال را برای خریداران محترم فراهم خواهد کرد.

 

تیم پشتیبانی




شرکت آساپردازش دارای خط‌ویژهٔ پشتیبانی بوده و متخصصان آن بهترین مشاوره را برای خرید محصول مناسب به شما ارائه می‌دهند. همچنین امکان مشاورهٔ حضوری برای ساکنان تهران نیز فراهم بوده و کافی است جهت تعیین وقت، با شمارهٔ 42535-021 تماس بگیرید.

 

آسا پردازش، نمایندگی سرور اچ پی در ایران




سرورهای اچ پی ازجمله بهترین و مشهورترین سرورهای حال حاضر بازار ایران هستند که در چهار نوع زیر تولید می‌شوند:

   – سرور‌های BL اچ پی؛

   – سرورهای DL اچ پی؛

   – سرورهای ML اچ پی؛

   – سرورهای SL اچ پی.

سرورهای SL بیشتر در سازمان‌ها و شرکت‌های گسترده کاربرد دارند و نوع ML نیز برای کسب‌و‌کارهای نوپا و کوچک مناسب است. به علت توسعه آسان زیرساخت سرورهای اچ پی، بسیاری از متخصصان حوزهٔ IT، خرید این سرورها را پیشنهاد می‌کنند. شرکت آساپردازش ازجمله معتبرترین نمایندگی‌های فروش سرور اچ پی در ایران بوده که شما می‌توانید بعد از بهره‌مندی از مشاورهٔ تخصصی، سفارش خود را به‌صورت حضوری یا غیرحضوری به ثبت برسانید. محصول مدنظر دراسرع‌وقت، با بسته‌بندی استاندارد و ۷ روز مهلت عودت کالا، برای شما ارسال خواهد شد.

 

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا